انرژی

افتتاح فاز اول پتروشیمی بوشهر با سرمایه‌گذاری ۱۳۳۲ میلیون یورو

ایسنا/بوشهر فاز اول پتروشیمی بوشهر از طریق ارتباط زنده ویدیو کنفرانسی با دکتر روحانی، رییس جمهور در عسلویه افتتاح شد.

برای اجرای فاز نخست پتروشیمی بوشهر شامل شیرین سازی، استحصال اتان، تولید متانول و سرویس های جانبی یک هزار و ۳۳۲ میلیون یورو سرمایه گذاری شده و درآمد سالانه این طرح هم ۳۷۰ میلیون یورو در سال است.

استاندار بوشهر در آیین افتتاح فاز نخست مجتمع پتروشیمی بوشهر  ضمن ارائه گزارش به رییس جمهور گفت: در هفته دولت امسال بالغ بر  ۲۴۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در استان بوشهر افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

همچنین بخوانید

عبدالکریم گراوند اظهار کرد: از این میزان ۱۶۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه هم عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی افزود: افتتاح طرح های عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در کشور با وجود تحریم های اقتصادی، سرمایه بزرگی است که به همت دولت تدبیر و امید محقق شده و دولت آینده از آن برخوردار خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان بوشهر عنوان کرد: به لطف الهی، وضعیت استان در مورد بیماری کووید ۱۹ روند  ثابت و رو به کاهش دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محصولات پتروشیمی بوشهر در فاز نخست شامل گوگرد، متانول، متان، اتان، پروپان و بوتان بوده و در این فاز برای ۱۵۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

عملیات اجرایی فاز نخست پتروشیمی بوشهر سال ۱۳۹۴ آغاز شد و با وجود تحریم های اقتصادی اما به همت متخصصان داخلی امروز با دستور رییس جمهور افتتاح شد.

در این مراسم که در پتروشیمی بوشهر واقع در منطقه پارس جنوبی برگزار شد استاندار بوشهر، نماینده مردم کنگان، عسلویه، جم و دیر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار عسلویه و جمعی از مسوولان استانی و کشوری حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا