اقتصاد کلان

اختصاص ۳۰۰ هکتار زمین در قزوین برای سرمایه‌گذاران خارجی

عکس: آرشیو
ایسنا/قزوین معاون رئیس‌جمهور اعلام کرد: به جهت اینکه قزوین جذب‌کننده سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است و ظرفیت شهر صنعتی کاسپین تکمیل شده است با سازمان تأمین اجتماعی هماهنگ کردیم تا ۳۰۰ هکتار زمین را در هفته دولت به قزوین هدیه دهیم چون این استان مستعد سرمایه‌گذاری است و این میزان زمین صرفاً برای واحدهای تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی اختصاص پیدا خواهد کرد.

محمدباقر نوبخت در بازدید از واحدهای تولیدی استان قزوین و افتتاح پروژه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال با توجه به اینکه به عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده است همه استان‌ها یک برنامه ویژه برای جهش تولید خواهند داشت.

وی ادامه داد: در شورای برنامه‌ریزی استان موافقت‌نامه‌ای با استاندار مبادله خواهد شد که ۱۳۷۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای طرح‌های جهش تولید شود که در پی آن ۵۰۰۰ فرصت شغلی فراهم خواهد شد. با این میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی می‌شود طی یک سال آینده بالغ‌بر ۱۲ هزار میلیارد تومان از افزایش تولید حاصل شود.

همچنین بخوانید

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: به جهت اینکه قزوین جذب‌کننده سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است و ظرفیت شهر صنعتی کاسپین تکمیل شده است با سازمان تأمین اجتماعی هماهنگ کردیم تا ۳۰۰ هکتار زمین را در هفته دولت به قزوین هدیه دهیم چون این استان مستعد سرمایه‌گذاری است و این میزان زمین صرفاً برای واحدهای تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی اختصاص پیدا خواهد کرد تا گامی در راستای شکوفایی استعدادهای استان باشد.

نوبخت بیان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری روز گذشته در جلسه هیئت‌وزیران متذکر رفع موانع تولید شدند بخشی از اقدامات ما در راستای رفع موانع تولید خواهد بود به همین جهت بازدیدهای میدانی و ارتباط با صنعتگران و تولیدکنندگان به ما برای رفع موانع تولید کمک خواهد کرد.

وی گفت: سال گذشته در بازدید از شهرک کاسپین یکی از موانع تولیدکنندگان، موضوع معافیت مالیاتی بود که این مانع با مصوبه هیئت‌وزیران برطرف شد، امروز از سه شرکت تولیدی بازدید کردیم که شرکت نخست توسط یک واحد از ترکیه سرمایه‌گذاری شده بود و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در واحدی دیگر نیز فاز دوم شرکت ویتانا به بهره برداری رسید. در شرکت نستله نیز خط تولید جدید راه‌اندازی شد که برای آن بالغ‌بر ۱۳ میلیون فرانک سوئیس سرمایه‌گذاری شده بود؛ در این شرکت بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و ۳۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم صورت گرفته است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور اشاره کرد: برای توسعه سرمایه‌گذاری باید برخی از موانع ازجمله تأمین مواد اولیه و مشکلات گمرکی رفع شود؛ این بازدیدها این حُسن را دارد که از نزدیک در جریان مشکلات سرمایه‌گذاران قرار می‌گیریم.

نوبخت در پایان گفت: امروز استاندار و کارآفرینان شهر صنعتی موضوع دپو شدن مواد اولیه خود را در گمرک و تعرفه گذاری صورت گرفته را بیان کردند که تلاش خواهیم کرد این مانع هم از جلوی پای تولیدکنندگان برداشته شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا