امور زیربناییراه و ساختمان

آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهندسان طراحی معماری ششم اردیبهشت برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهندسان طراحی معماری در روز پنجشنبه ۶ شهریورماه به شکل سراسری در ۶۴ شهر و ۸۰ دانشگاه کشور خبر داد و گفت: آزمون با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، حامد مانی‌فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در بخش طراحی معماری در روز پنج‌شنبه ۶ شهریورماه خبر داد و در بیان جزئیات آزمون، اعلام کرد: آزمونی که پنج‌شنبه برگزار می‌شود آزمون طراحی معماری است و تعداد داوطلبان رشته ۱۴ هزار و ۸۴۳ نفر است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ادامه داد: آزمون به شکل سراسری پنج شنبه ۶ شهریورماه در ۳۱ استان و ۶۴ شهر و ۸۰ دانشگاه، همزمان به مدت ۸ ساعت از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر، برگزار می‌شود.

مانی‌فر تصریح کرد: آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهندسان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در این خصوص با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگی‌های لازم انجام شده تا ناظران بهداشتی در استان‌ها را معرفی کنند و بر روند برگزاری آزمون از منظر بهداشتی نظارت داشته باشند.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان توضیح داد: فاصله‌گذاری اجتماعی در آزمون به طور کامل رعایت می‌شود و برای نخستین بار است که آزمون ترسیم و طراحی از آزمون تستی جدا شده است.

به گفته وی، استان تهران با ۲۴۵۵ نفر شرکت‌کننده و خراسان‌جنوبی با ۶۹ نفر شرکت‌کننده، بیشترین و کمترین تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون صلاحیت حرفه ای مهندسان طراحی معماری را به خود اختصاص داده است.

مانی فر، اعلام کرد: ۵۳ درصد خانم و ۴۷ درصد آقا در این آزمون شرکت می کنند.

گفتنی است، شرکت کنندگان لازم است کارت ورود به آزمون را از سامانه آزمون های ورود به حرفه دریافت کنند.  

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا