امور زیربناییراه و ساختمان

هنوز وام کرونایی به شرکت‌های ریلی پرداخت نشده است/ رشد ۴۸ درصدی ورود ناوگان جدید ریلی به کشور

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رشد ورود ناوگان ریلی جدید گفت:‌ در چهار ماه اول امسال با ورود ۲۵۹ دستگاه انواع واگن به ارزش ۴۹۴ میلیارد تومان رشد ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را تجربه کردیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، سعید رسولی در نشست خبری امروز با بیان اینکه از ابتدای سال جاری در چهار مرحله از انواع ناوگان جدید ریلی بهره‌برداری داشتیم، اظهار داشت: مرحله اول با بهره‌برداری ۵۶ دستگاه به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان، مرحله دوم با بهره‌برداری ۸۸ دستگاه به ارزش ۱۴۴ میلیارد تومان، مرحله سوم با بهره‌برداری ۶۵ دستگاه به ارزش ۱۵۶ میلیارد تومان و مرحله چهارم با بهره‌برداری از ۵۰ دستگاه به ارزش ۶۹ میلیارد تومان انجام شد.

وی تاکید کرد: ‌به زودی پنجمین مرحله بهره‌برداری از واگن‌های جدید انجام می‌شود که در این مرحله از ۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولیدات مردادماه به ارزش ۷۳ میلیارد تومان بهره‌برداری خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع تاکنون ۳۲۹ دستگاه انواع ناوگان ریلی به ارزش ۵۶۷ میلیارد تومان وارد ناوگان کشور شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رشد ورود ناوگان ریلی جدید گفت:‌ در چهار ماه اول امسال با ورود ۲۵۹ دستگاه انواع واگن به ارزش ۴۹۴ میلیارد تومان رشد ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را تجربه کردیم.

رسولی درباره تعیین تکلیف واگن‌های فرسوده و زمین‌گیر گفت: ۳۵۱ دستگاه واگن فرسوده زمینگیر داشتیم که قرار شد از این تعداد ۲۷۷ دستگاه توسط شرکت‌های داخلی بازسازی و مابقی برای تامین مالی بازسازی‌های انجام شده به فروش برود.

وی با اشاره به اقدامات راه‌آهن برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات ما اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در ترمینال‌ها و داخل قطار است به طوری که در هر کوپه فقط دو نفر حضور دارند، مگر اینکه به درخواست خانواده باشد.

رسولی ادامه داد: همچنین تسهیلات کرونایی را پیگیری کردیم سقف این تسهیلات برای بخش ریلی ۵۴۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به شرایط و عملکرد شرکت‌های ریلی بین آنها توزیع می‌شود.

معاون وزیر ره و شهرسازی با تاکید بر اینکه هنوز هیچ مبلغی از این تسهیلات به شرکت‌ها پرداخت نشده است گفت: در حال پیگیری هستیم تا هر چه سریعتر اقدام به واریز کنند البته مراحل اعطای ضمانت‌نامه و معرفی به بانک‌ها در احال انجام است.

رسولی گفت: ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط اصلی ریلی داریم و طول خطوط ایستگاهی به ۲۵۰۰ کیلومتر می‌رسد در طول این خطوط ریلی سال گذشته ۴۸ میلیون تن بار جابجا شد و اگر ۸۲۴ کیلومتر خط آنتنی ریلی احداث شود این میزان جابجایی بار به ۱۱۸ میلیون تن می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مزایای انتقال بار به خطوط ریلی گفت: با وجود اینکه قیمت سوخت گازوئیل هنوز مزیت حمل و نقل ریلی را نمایان نکرده است اما به طور قطع میزان مصرف سوخت در حمل و نقل ریلی بسیار کاهش می‌یابد چرا که مصرف سوخت در بخش ریلی یک هفتم جاده‌ای است.

ادامه دارد…

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا