انرژی

هر هفته ۳۰ روستا از نعمت آب شرب سالم پایدار بهره‌مند شده‌اند

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در طول فعالیت دولت تدبیر و امید توانسته‌ هر هفته ۳۰ روستا را به شبکه آب سالم و پایدار متصل کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان امروز درمراسم بهره‌برداری از ۲۲۳۰ پروژه توسعه‌ای شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور در هفدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با اشاره به رشد مصرف انرژی در سال جاری با وجود شرایط کرونایی که در دیگر کشورهای جهان به دلیل رکود اقتصادی کاهش داشت، اظهار کرد: امسال ۱۱.۸ درصد نسبت به پارسال انرژی بیشتری به صنایع بزرگ کشور عرضه کردیم.

وی افزود:‌ امسال بخش کشاورزی چهار درصد انرژی بیشتر دریافت کرد و در مجموع امسال در کشور ۴.۵ درصد عرضه انرژی بیش از پارسال صورت گرفت.

همچنین بخوانید

وزیر نیرو ادامه داد: امسال در عین حالی که موفق شدیم رشد اوج بار را که به طور متوسط در ۱۰ سال اخیر ۵.۲ درصد و در ۴۰ سال اخیر حدود هفت درصد بود برای دومین سال پیاپی در تابستان سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در حد یک درصد متوقف کردیم، همچنین توانستیم انرژی بیشتری را به مصرف کنندگان عرضه کنیم.

اردکانیان گفت: یکی از مطمئن ترین شاخص هایی که ثابت می کند جهش تولید که مد نظر مقام معظم رهبری بوده به نحو بسیار خوبی در کشور رخ داده این است که در عین حالی که رشد اوج  بار را کاهش دادیم خاموشی ناشی از کمبود تولید نداشتیم.

وی افزود: در شرایطی که در کشورهای جهان بین ۵ تا ۲۵ درصد کاهش مصرف انرژی ناشی از شرایط کرونایی و رکود ناشی از آن داشتند، کشور کارنامه بسیار موفقی در این زمینه دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: شاید دستگاهی مانند وزارت نیرو نداشته باشیم که از این سطح وسیع ارتباط با مردم برخوردار باشد. ما هنوز به میزان آنچه که در وسعمان است و به دلیل ساختار و امکاناتی که داریم و در اختیارمان است ظاهر نشدیم. امید است با تاکید رهبری علاوه بر تکمیل پروژه ها، ریل گذاری مناسبی هم در ۳۴۱ روز باقی مانده از فرصت دولت تدبیر و امید انجام دهیم.

اردکانیان گفت: امروز ۱۷ هزار روستایی هموطن ما در البرز از این نعمت برخوردار شدند. هر ماه یک تصفیه خانه فاضلاب وارد مدار شده است.

وی افزود: امروز ۲۴۵ تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری داریم و تا پایان دولت هر ماه به طور متوسط یک تصفیه خانه فاضلاب به مدار می آید.

به گفته اردکانیان، هر ۵۰ روز یک سد مخزنی با اعتبار ملی و هر ۶۰ روز یک تصفیه خانه آب وارد مدار بهره برداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان فعالیت دولت گزارش می کنیم که در هشت سال دولت تدبیر و امید بیش از ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شده و متوسط ۲۵۰۰ مگاوات شاخص بسیار خوبی از تلاش در عرصه های مختلف است. در کنار توجه به مساله تولید که از بابت طرح های افتتاحی این روزها روشن است به مدیریت مصرف هم به جد خواهیم پرداخت. حرکت های جدی شروع شده و به اقدام های دیگری هم در قالب ساز و کارها در چارچوب پویش پرداخته خواهد شد.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا