صنعت، معدن، تجارت

نگاه واحد به پرداخت یارانه انرژی در صنایع وجود ندارد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در حاشیه بازدید از غرفه ذوب آهن در متالکس ۲۰۲۰ گفت: حضور ناقص شرکت‌های فولادی در بورس کالا از نظر ما نقص در بازار تعریفمی شود و بالتبع روی قیمت‌ها تأثیرگذار است.

همچنین بخوانید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مهدی طغیانی در حاشیه بازدید از غرفه ذوب آهن در متالکس ۲۰۲۰ گفت: حضور ناقص شرکت‌های فولادی در بورس کالا از نظر ما نقص در بازار تعریف می‌شود و به طبع بر روی قیمت‌ها تأثیر گذار است و نتیجه آن زیان مصرف کننده نهایی است.

وی افزود: برخی می‌خواهند این مشکل را با گذاشتن سقف برطرف کنند اما در این صورت عملاً بازار از حالت واقعی خودش دور می‌شود. نگاه ما این است که عرضه‌ها تقویت شوند و همچنین شرکت‌های خصوصی موظف شوند، محصولات خود را در بورس کالا عرضه نمایند که ثمره آن پایداری
در بازار خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان در خطوط داخل شهری (مترو) و برون شهری (خطوط پر سرعت) در محورهای مختلف کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و این افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در گذشته ریل از خارج از کشور وارد می‌شد که ارزبَری فراوانی را در پی داشت اما هم اکنون این محصول با بالاترین کیفیت و تنوع فراوان مبتنی بر انواع و اقسام کنترل‌های روز دنیا در اولین فولاد ساز کشور (ذوب آهن اصفهان) تولید می‌شود و این دستاورد مهم توسعه راه آهن کشور را رقم می‌زند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای در ادامه به حامل‌های انرژی در صنعت فولاد پرداخت و گفت: ساماندهی یارانه انرژی باید با جدیت تمام دنبال شود و مشخص گردد در حوزه صنعت، ما چه میزان یارانه انرژی پرداخت می‌کنیم و اثر آن بر قیمت تمام شده محصولات چه میزان است.

طغیانی اضافه کرد: متأسفانه پرداخت یارانه انرژی در برخی از صنایع کشور فراموش شده است. در شرکتی مانند ذوب آهن اصفهان که شیوه تولید آن کوره بلند است به واقع نیاز است برای جبران یارانه انرژی برنامه ریزی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه نگاه واحد به پرداخت یارانه انرژی در صنایع وجود ندارد و ساماندهی آن ضروری می‌باشد. در فولادسازی‌ها نیاز است یک شیوه واحد به لحاظ برخورداری از یارانه انرژی حاکم شود نه اینکه در برخی از آنها به دلیل شیوه تولید مازاد یارانه انرژی را شاهد باشیم و در برخی دیگر این مقوله اساسی به فراموشی سپرده شود.

طغیانی گفت: ما نمایندگان اصفهان لحظه‌ای در حمایت از صنعت و تولید اصفهان کوتاهی نخواهیم کرد و پای کار تولید و اشتغال در استان ایستاده ایم و همه تلاش خود را برای توسعه و بالندگی صنعت اصفهان به کار می‌گیریم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا