بانکبانک و بیمه

نقش بانک صنعت و معدن در ایجاد زیرساختهای توسعه‌ای واشتغال پایدار

مدیرعامل بانک صنعت و معدن نشست مشترک مشاوران و رابطین امور مجلس سازمانهای تابعه امور اقتصادی و دارایی که به میزبانی بانک صنعت و معدن برگزار شد گفت:این بانک نقش مهمی در ایجاد زیرساخت های توسعه ای دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، دکتر حسین مهری مدیرعامل این بانک در نشستی که امروز چهارم شهریور ماه با حضور معاون حقوقی و امور مجلس و مشاوران وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران با وفایش و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر و هفته دولت بیان داشت: بانک صنعت و معدن در تأمین اعتبار طرح های مختلف در حوزه تولید و طرح های زیرساختی کشور شامل نیروگاه ها به ظرفیت ۷۵۰۰ مگاوات، طرح های فولادی با ظرفیت ۸ میلیون تن، احداث و تجهیز خطوط راه آهن، خرید ۱۱ فروند هواپیما و تأمین مالی و تعمیرات اساسی ۲۵ فروند هواپیما، احداث چندین مجتمع پتروشیمی به ظرفیت ۵ میلیون تن و طرح های آب شیرین کن در جنوب کشور به ظرفیت ۳۵۰ هزار متر مکعب در روز و ایجاد و توسعه صنایع غذایی اقدامات مؤثری را به انجام رسانده است.

وی افزود: در شاخص های عملکردی بانک مانند مانده سپرده های چهارگانه، گشایش اعتبار ریالی، ضمانتنامه و پرداخت ها و وصولی ها نیز عموماً رشد بیش از ۷۰ درصد را شاهد هستیم اما هدفگذاری ما برای تحقق جهش تولید، حصول رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در این شاخص هاست.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن خاطرنشان ساخت: برای واگذاری اموال مازاد نیز فعالیت های مطلوبی صورت گرفته و شرکت هایی مانند نخ خمین، کاغذ کارون و لاستیک پارس و را واگذار نمودیم و سهام متعلق به بانک در شرکت های سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت، صندوق مالی توسعه تکنولوژی و سیمان مازندران نیز واگذار گردید و در نظر داریم سه شرکت باقیمانده را نیز واگذار کرده و بانک را به طور کامل از بنگاه داری خارج کنیم.

دکتر مهری تأکید کرد: ادامه روند تشکیل این نشست ها و همفکری ها در راستای اتخاذ رویه های صحیح و هماهنگ برای پیشبرد اهداف مشترک بین بانک ها و وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان های تابعه با نمایند گان مجلس نقش حائز اهمیتی داشته و سبب تسهیل در خدمت رسانی به مردم خواهد شد.

در این جلسه دکتر هادی قوامی معاون حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: هدف ما حفظ روحیه تلاش جمعی بین خدمتگذاران مردم و مسؤلان است و قطعاً نتایج مطلوب که حداکثر کردن رضایت مردم است با تکیه بر عملگرایی به دست می آید.

وی عنوان داشت: نمایندگان، مسؤلان و مدیران در هر پست و سمتی که باشند، بازتاب دهندگان خواسته های مردم به نهادهای اجرایی هستند و نهادهایی مانند بانک صنعت و معدن در ایجاد فرصت های برابر در تمام نقاط کشور جایگاه ویژه ای دارند و این بانک اقدامات قابل تقدیر و تأملی را به انجام رسانده است.

دکتر قوامی یادآور شد: برای ایجاد مطلوبیت بیشتر در بخش های اقتصادی باید بر اهداف دارای اولویت تمرکز کنیم، اسیر بوروکراسی اداری نشویم و از هدر رفت منابع جلوگیری کنیم تا این منابع به سمت تولید بیشتر و حل معضل بیکاری و تورم سوق داده شود.

وی تصریح کرد: بانک های توسعه ای برای افزایش سرمایه خود نیازمند منابع دولتی هستند تا با راه اندازی بنگاه های کوچک اقتصادی در کنار بنگاه های بزرگ، موتور اقتصاد را به حرکت در آورند.

شایان ذکر است در این جلسه، در خصوص راهکارهای تعامل و همکاری بیشتر بین مشاوران امور مجلس، بانک ها و دیگر سازمان های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا