امور زیربناییراه و ساختمان

امکان پذیرش کشتی‌های اقیانوس‌پیما در بندر بوشهر؛ از امروز/ ورود ۵۰ میلیون کالای اساسی به بنادر در سال جاری

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال گذشته میزان عملکرد بنادر کشورمان ۱۵۰ میلیون تن بود که بخش عمده‌ای از آن کالاهای اساسی بودند که امسال تا به امروز ۵۰ میلیون تن کالای ا ساسی در بنادر تخلیله و بارگیری شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد راستاد در مراسم بهره‌برداری از پروژه لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر اظهار داشت: امروز در هفته دولت شاهد شروع بهره‌برداری از کانال بوشهر پس از عملیات لایروبی آن بودیم که این اقدام برای تعمیق این کانال و کشتی‌های با ظرفیت ۳۰ هزار تن انجام شد.

وی با بیان اینکه برای این عملیات بالغ بر پنج میلیون تن متر مکعب لایروبی کانال انجام شده است گفت: هزینه این پروژه ۱۹۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های بندری در بوشهر گفت: به واسطه زیرساخت‌های شامل پسکرانه‌های بندر در بوشهر به ویژه جزیره نگین این بندر می‌تواند از این پس پذیرای کشتی‌های ۳۰ هزار تنی بدون هیچ توقف و در حداقل زمان باشد و عملیات تخلیه و بارگیری را انجام دهد.

راستاد با تاکید بر اینکه توانستیم برای جزیره نگین ۵۰۰ هکتار پسکرانه ایجاد کنیم گفت: به دنبال آن هستیم که فضای بندری بوشهر را از یک فضای سنتی و محصور به محدوده بازتری که جزیره نگین است منتقل کنیم و با این کانال دسترسی کشتی‌های سایز بزرگ به بندر امکان‌پذیر می‌شود.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ظرفیت بندر بوشهر برای پذیرش مسافران گفت: ظرفیت تردد  کشتی‌های مسافری بین بندر بوشهر و جزیره خارک و کشورهای جنوبی خلیج فارس فراهم می‌شود و توسعه پایانه مسافری بندر بوشهر در دستور کار قرار گرفته است و قابلیت تردد کشتی‌های رورو برای حمل بار و مسافر در بندر بوشهر فراهم شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توسعه بندر نگین اظهار داشت: با ساخت اسکله جزیره نگین این اسکله ظرفیت پذیرش کشتی‌های ۵۰ هزار تنی را دارد و در حال استفاده از این اسکله هستیم.

وی ادامه داد: همچنین دایک حفاظتی در ضلع شمال غربی جزیره ایجاد شده و استحصال‌ها هم انجام شده تا مخازن فله مایع مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

رییس سازمان بنارد و دریانوردی با بیان اینکه زیرساخت‌های اصلی در جزیره نگین برای پذیرش و تخلیه و بارگیری کشتی‌ها ایجاد شده است گفت: فضایی که حداکثر ۶۰ هکتار بود را توانستیم به ۵۰۰ هکتار پسکرانه افزایش دهیم و به دنبال ایجاد تجهیزات روبنایی و زیربنایی با استفاده از قابلیت‌های بخش خصوصی هستیم.

راستاد با بیان اینکه سیاست ما استفاده حداکثری از ظرفیت بنادر برای کالاهای اساسی است گفت: بخش عمده‌ای از بندر امام به کالاهای اساسی اختصاص یافته اما توزیع کالاهای اساسی در سایر بنادر را هم دنبال می‌کنیم و از سال گذشته بخشی از چابهار و بندر شهید رجایی به  کالاهای اساسی اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال گذشته میزان عملکرد بنادر کشورمان ۱۵۰ میلیون تن بود که بخش عمده‌ای از آن کالاهای اساسی بودند که امسال تا به امروز ۵۰ میلیون تن کالای ا ساسی در بنادر تخلیله و بارگیری شده است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا