امور زیربناییتعاون و اشتغال

تدوین ۲۰۰۰ استاندار جدید/دپارتمان بورس راه اندازی می‌شود

سنندج – رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طی ۱۱ ماه اخیر دو هزار استاندارد جدید فنی و حرفه‌ای تدوین شد که ۱۳۰۰ مورد آن محقق شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی اوسط هاشمی ظهر امروز چهارشنبه در شورای مهارت استان کردستان، با بیان اینکه هر سازمانی اگر می‌خواهد به آموزش دادن ادامه دهد از استانداردهای ما پیروی کند، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ بهار آموزشگاه‌های آزاد خواهد بود و در آن تاریخ آموزشگاه‌های دولتی حرفه‌هایی را که آموزشگاه‌های خصوصی آموزش می‌دهند، را آموزش نخواهند داد.

وی با بیان اینکه آمادگی طراحی الگوی مهارتی برای ٢٠ روستای هر شهرستان را در کردستان داریم، افزود: مسابقات ملی اپلیکیشن موبایل را هم در کردستان برگزار می‌کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور همچنین وعده راه‌اندازی دپارتمان ملی بورس کشور را در کردستان داد و گفت: اساس را بر عزت زایی، ایمان به قابلیت انسانی و ایجاد بستر برای رشد استعدادها قرار داده‌ایم.

هاشمی یادآور شد: آموزش کشاورزی نوین از اولویت‌های امروز ما است و در همین راستا دپارتمان گلخانه‌ای را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۸ هزار سرباز در کشور آموزش فنی و حرفه‌ای دیده‌اند، بیان کرد: تا ۱۴۰۱ هم باید ۱۰۰ درصد سربازان مهارت بیاموزند که هیچ سربازی بدون مهارت پادگان را ترک نکند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه وجب به وجب استان برای بوم گردی قابلیت دارد و باید آن را پایلوت کشوری کنیم، گفت: دپارتمان ملی بوم گردی را در استان کردستان تاسیس می‌کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه لباس اقوام ایران را برندسازی می‌کنیم، اظهار کرد: طراحی مد و لباس اقوام ایران را در کردستان راه‌اندازی می‌کنیم.

وی افزود: مرکز آموزش بین المللی را بر اساس مدلی که پوشش دهنده بازار دو کشور باشد در مریوان ایجاد می‌کنیم و آن را به ١۴ کشور دیگر تعمیم می‌دهیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: استاندارد موسیقی و ادوات موسیقی را در کردستان پایه‌گذاری و سنندج در این راستا پایلوت می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه ۱۳۵ آموزشگاه آزاد در استان نقطه قوتی است، بیان کرد: حاضر به ایجاد شهر مهارت در استان کردستان هستیم تا آموزشگاه‌ها پراکنده نباشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا