بین الملل

علی‌رغم افت سهام اپل، اس‌اندپی دوباره رکورد تاریخی خود را شکست

شاخص‌های اس‌اندپی ۵۰۰ و نزدک، علی‌رغم افت سهام اپل پس از ۶ روز رشد متوالی، رکوردهای تاریخی جدیدی به ثبت رساندند و سرمایه‌گذاران با تأیید اجرای توافق تجاری چین و آمریکا امیدوار شدند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در معاملات سه‌شنبه شب وال‌استریت، علی‌رغم افت سهام اپل پس از ۶ روز رشد متوالی، شاخص‌های اس‌اندپی ۵۰۰ و نزدک رکوردهای تاریخی جدیدی به ثبت رساندند.

سرمایه‌گذاران با تأیید اجرای توافق تجاری چین و آمریکا از سوی مقامات دو طرف امید و انرژی گرفتند.

اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۳۶ درصد رشد در چهارمین روز رشد متوالی خود در رکورد تاریخی جدیدی (۳,۴۴۳.۶۲ واحد) بسته شد. این هفدهمین رکوردشکنی اس‌اندپی در سال جاری است.

این شاخص همچنین در میانه معاملات به رکورد جدید میان‌جلسه‌ای ۳,۴۴۴.۲۱ واحد رسید. به این ترتیب حالا این شاخص ۵۷.۱۱ درصد از پایین‌ترین رکورد ۵۲ هفته‌ای خود (۲,۱۹۱.۸۶ واحد) بالاتر است. رشد اس‌اندپی از ابتدای سال تا کنون به ۶.۵۹ درصد رسیده است.

کامپوزیت نزدک ۰.۷۶ درصد رشد کرد و در رکورد تاریخی ۱۱,۴۶۶.۴۷ واحد بسته شد.

به این ترتیب رشد کامپوزیت نزدک از آغاز امسال به ۲۷.۷۹ درصد رسید. کامپوزیت نزدک در میانه معاملات دیشب به رکورد میان‌جلسه‌ای جدید ۱۱,۴۶۸.۲۸ واحد رسید.

در این میان، جهش ۳.۴ درصدی سهام فیسبوک در به رشد کامپوزیت نزدک کمک زیادی کرد.

اما میانگین صنعتی داوجونز ۰.۲۱ درصد افت کرد و در ۲۸,۲۴۸.۴۴ واحد بسته شد. این اولین افت داوجونز در ۴ جلسه اخیر بود و باعث شد افت این شاخص از ابتدای سال تا کنون به ۱.۰۲ درصد برسد.

افت ۰.۸ درصدی سهام اپل که سنگین‌ترین سهام تحت شاخص داوجونز است، این شاخص را پایین کشید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا