بین الملل

تغییر رویه بزرگ فدرال‌رزرو در مورد نرخ تورم

رییس بانک مرکزی آمریکا از تغییر رویه بزرگ این بانک در مورد نرخ تورم خبر داد. به این ترتیب قرار است برای تقویت بازار کار و کل اقتصاد از این پس به نرخ تورم اجاره بدهند از حد نرمال فراتر برود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پنج‌شنبه شب رئیس بانک مرکزی آمریکا از تغییر رویه بزرگ این بانک در مورد نرخ تورم خبر داد. به این ترتیب قرار است برای تقویت بازار کار و کل اقتصاد به تورم اجاره دهد از حد نرمال فراتر برود.

در این اقدام که رئیس فدرال‌رزرو، جرومی پاول، آن را «آپدیت قدرتمند» نامید، بانک مرکزی آمریکا رسماً با سیاست هدف‌گذاری میانگین نرخ تورم، موافقت کرد. این به این معنا است که فدرال‌رزرو اجازه خواهد داد نرخ تورم برای مدتی از نرخ هدف ۲ درصدی بانک مرکزی بالاتر برود و به دنبال آن مدتی هم زیر ۲ درصد باشد.

طبق کدگذاری بانک مرکزی به این سیاست‌گذاری که اولین بار در سال ۲۰۱۲ به کار گرفته شد «وضعیت اهداف بلندمدت و استراتژی سیاست‌گذاری پولی» می‌گویند.

از لحاظ کاربردی این تغییر رویه به معنای این است که فدرال‌رزرو در صورت کاهش نرخ بیکاری می‌تواند تا زمانی که تورم بالا نرفته نرخ بهره خود را بیشتر افزایش دهد. مقامات بانک مرکزی بر این باورند که نرخ بیکاری پایین به سطح خطرناک و بالایی از تورم می‌انجامد و بنابراین معمولاً پیشاپیش برای اتفاق نیافتادن آن اقدام می‌کردند.

حالا این تغییر که توسط رئیس فدرال رزرو اعلام شد نشان‌دهنده تغییر بزرگی در این طرز تفکر قدیمی است.

همچنین به علاوه تغییر سیاست‌گذاری در زمینه تورم، فدرال‌رزرو اعلام کرد که دیدگاه خود در زمینه اشتغال را هم تغییر داده است و حالا تمرکز خود را بر روی حمایت از آنهایی خواهد گذاشت که در پایین‌ترین سطح درآمد قرار دارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا