صنعت، معدن، تجارت

ثبت ۲۲۰ خوداظهاری دستگاه استخراج رمزارز

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون ۲۲۰ درخواست خوداظهاری در رابطه با دستگاه‌های موجود استخراج رمزارز، در سامانه بهین‌یاب ثبت شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا هادی گفت: در راستای اجرای تصویب‌نامه مورخ ۹۹/۴/۱۵ هیأت وزیران به‌منظور تعیین تکلیف وضعیت دستگاه‌های استخراج رمزارز موجود درکشور، از تاریخ ۲۷ مردادماه ثبت مشخصات هویتی و نیز تعداد، نوع و مدل دستگاه‌های موجود استخراج رمزارز در سامانه بهین‌یاب به‌صورت خوداظهاری آغاز شده است. این امر از طریق لینک ایجادشده در صفحه اصلی سامانه بهین‌یاب، در دسترس متقاضیان قرار دارد.

وی افزود: تاکنون ۳۱۴ درخواست خوداظهاری در سامانه ثبت شده که از این تعداد ۲۲۰ درخواست ثبت نهایی شده‌است.

به گفته این مقام مسئول، فرصت این خوداظهاری بر اساس مصوبه هیأت وزیران یک ماه تعیین شده و توصیه می‌شود متقاضیان، ثبت درخواست خود را تا روزهای پایانی این مهلت به‌تأخیر نیندازند. تعیین حقوق و عوارض دولتی دستگاه‌های اظهار شده بر اساس اعلام گمرک ج. ا. ایران انجام شد و از طریق درگاه الکترونیکی مربوط که در دست راه‌اندازی است قابل پرداخت است.

هادی ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی طرح خوداظهاری، موضوع بند ۵ مصوبه هیأت دولت طی جلسات مشترک در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال بررسی و نهایی شدن است. موضوع استاندارد مصرف دستگاه‌ها توسط سازمان ملی استاندارد نیز در حال نهایی شدن است و به‌زودی به وزارت صمت ابلاغ می شود. 

بر اساس اعلام مدیرکل دفتر امور طرح‌ها تاکنون تعداد ۷۱۶ فقره جوازتأسیس و ۲ فقره پروانه بهره‌برداری در این حوزه صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود این تعداد با انجام فرایند خوداظهاری افزایش یابد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا