بین الملل

قانون امنیتی جدید چین می‌تواند فروش تیک‌تاک به آمریکا را مختل کند

طبق قانون جدید صادرات تکنولوژی چین، فروش بخش آمریکای تیک‌تاک به شرکت‌های آمریکایی نیازمند اخذ مجوز از پکن خواهد بود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، طبق قانون جدید صادرات تکنولوژی چین، فروش بخش آمریکای تیک‌تاک به شرکت‌های آمریکایی نیازمند اخذ مجوز از پکن خواهد بود.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که سی‌ان‌بی‌سی پیش از این گزارش داده بود تیک‌تاک ظرف چند روز آینده فروش بخش آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند خود را به ازای ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار اعلام خواهد کرد.

یک متخصص تجاری چین در گفتگو با خبرگزاری شین‌هوای چین گفت که از این به بعد شرکت‌های تکنولوژی چین نظیر تیک‌تاک باید برای فروش دارایی‌های خارجی خود از دولت چین مجوز دریافت کنند. این ملزومات جدید احتمالاً فروش دارایی‌های این شرکت‌ها تحت اجبار و انگیزه‌های سیاسی را پیچیده خواهد کرد.

کویی فان، پروفسور استاد تجارت بین‌الملل در دانشگاه تجارت و اقتصاد بین‌الملل چین گفت: پکن برای اولین بار در ۱۲ سال اخیر لیستی از شرکت‌های تکنولوژی خود ارائه کرد که صادرات آنها ممنوع یا محدود است. او گفت این تغییرات شامل تیک‌تاک هم می‌شود.

کویی گفت: اگر بایت‌دنس بخواهد تکنولوژی مربوط به تیک‌تاک را بفروشد باید پروسه اخذ مجوز را طی کند. که این پروسه حدود ۳۰ روز طول می‌کشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا