انرژی

قیمت نفت با دلار ارزان صعودی شد

قیمت نفت پس از کاهشی که شب گذشته داشت، در پی کاهش ارزش دلار آمریکا در معاملات روز سه شنبه افزایش پیدا کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت ۴۹ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۴۵ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه صعود کرد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۷ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۴۲ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید.

همچنین بخوانید

هر دو شاخص قیمت روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به مازاد عرضه در شرایطی که تقاضای جهانی به پایین سطح پیش از شیوع ویروس کرونا سقوط کرده است، حدود یک درصد سقوط کردند.

شاخص دلار آمریکا در پی تغییر سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در خصوص تورم که هفته گذشته اعلام شد، آخرین بار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۰۴ درصد افت کرد و به ۹۲.۱۴۶ واحد رسید.

دلار ارزانتر، نفت و سایر کالاهایی که به این ارز قیمت گذاری می شوند را برای خریداران غیرآمریکایی جذابتر می کند.

به گفته تحلیلگران، بازار در مجموع به روند احیای تقاضا برای سوخت متمرکز مانده است زیرا کشورها همچنان با اعمال محدودیتهایی به مبارزه با شیوع بیماری کووید ۱۹ ادامه می دهند.

در آستانه انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا از سوی موسسه امریکن پترولیوم، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ اوت حدود دو میلیون بشکه و ذخایر بنزین ۳.۶ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید نفت آمریکا در ژوئن ۴۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۱۰.۴۳۶ میلیون بشکه در روز رسید اما تولید این کشور پایینتر از رکورد ۱۱.۹۹ میلیون بشکه در روز در آوریل مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت آمریکا در ماه های پیش با کاهش تولید شرکتهای انرژی در واکنش به ریزش قیمتها و سقوط تقاضا برای سوخت پس از شیوع پاندمی ویروس کرونا به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا