امور زیربناییتعاون و اشتغال

ایجاد ۴۹۵ شرکت تعاونی توسط زنان در سال ۹۸/ ۷۵۰۰ نفر شاغل شدند

رئیس کمیسیون توسعه تجارت اتاق تعاون گفت: بانوان در سال ۹۸ توانستند ۴۹۵ شرکت تعاونی ایجاد کنند که حدود ۷ هزار و ۵۸۰ نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار شده‌اند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اتاق تعاون ایران، بابک افقهی، رئیس کمیسیون توسعه تجارت اتاق تعاون اظهار داشت: آمار بخش تعاون نشان می‌دهد از زمان شروع ثبت تعاونی‌ها تا پایان سال ۹۸، بالغ بر ۹۵ میلیون تعاونی با عضویت بیش از ۵۷ میلیون نفر به ثبت رسیده که این تعداد، موجب اشتغال زایی مستقیم بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزار نفر شده است.

رئیس کمیسیون توسعه تجارت اتاق تعاون گفت: تعاونی‌ها به عنوان یکی از بهترین بنگاه‌های اقتصادی، می‌توانند تاب آوری بسیار خوبی در شرایط تحریم داشته باشند که در کشور از دیرباز فعالیت خود را شروع کرده‌اند که بر اساس اسناد بالا دستی، باید سهم آنها از تولید ناخالص داخلی کشور بیش از ۲۵ درصد باشد که این سهم ۷ درصد است و با توجه به ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای که در این بخش وجود دارد، اما متاسفانه بخش تعاون نتوانسته است به ظرفیت‌های بالقوه که توانش را دارد در بخش‌های مختلف کشور برسد.

افقهی افزود: در حال حاضر هر تعاونی به طور متوسط برای هفده و هشت دهم نفر، فرصت شغلی ایجاد کرده است و برای اشتغال بانوان بستر مناسبی است، به طوری که بانوان در سال ۹۸ توانستند ۴۹۵ شرکت تعاونی ایجاد کنند که حدود ۷ هزارو ۵۸۰ نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار شده‌اند.

وی ادامه داد: از نهادهای مختلف می‌خواهیم که آمار بخش‌های مختلف تعاون را تفکیک کنند.

رئیس کمیسیون توسعه تجارت اتاق تعاون گفت: آمار صادرات بخش تعاون از ارقامی که مرکز آمار اعلام می‌کند، بیشتر است.

قمری، مدیرکل بازرگانی سازمان توسعه تجارت دیگر میهمان برنامه در گفتگوی تلفنی با برنامه گفت: منابع زیادی از صادرکنندگان در قالب مالیات بر ارزش افزوده حبس شده است.

وی افزود: تعاونی‌ها را در حوزه صادرات در اولویت قرار می‌دهیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا