امور زیربناییراه و ساختمان

پهلوگیری ۴۹۸ فروند کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در بندر خلیج فارس/ صادرات مواد نفتی ۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد سال ۹۹ تعداد ۴۹۸ فروند کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در اسکله‌های تحت نظارت بندر نفتی خلیج فارس واقع در بندرشهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، علی رضامحمدی کرجی‌ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اعمال تحریم‌هایی که در حوزه حمل و نقل دریایی و صادرات مواد نفتی، به‌عنوان یکی از اهرم‌های فشار آمریکا اجرا شد، اظهار داشت: با وجود همه چالش‌های تحمیلی خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده در همسنجی انجام گرفته نه تنها در حوزه نفتی کاهشی رویت نشد، بلکه آمارها رشد ۶ درصدی را در این بخش نشان می‌دهد .

وی افزود: در مدت زمان یاد شده ۴۹۸ فروند کشتی در اسکله‌های حوزه نظارتی بندر نفتی خلیج فارس پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری آن‌ها انجام گرفته است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از این میزان کشتی، تعداد ۲۰۵ فروند با تناژ بالغ بر ۱۱ میلیون تن به تخلیه و بارگیری و کابوتاژ(کران‌بری) انواع فراورده‎های نفتی سبک و سنگین جهت صادرات مستقیم فراورده‌ پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج فارس و تعداد ۲۹۳ فروند با تناژ یک میلیون و ۵۷ هزار تن به صادرات انواع فراورده‌های نفتی اختصاص یافته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی خاطر نشان کرد: طرح‌های توسعه برای فعالیت‌های نفتی در بندر شهید رجایی از طریق جذب سرمایه‌‌گذار در بندر نفتی خلیج فارس و همچنین احداث سه پست اسکله نفتی جدید به‌عنوان طرح‌های مهم توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در راستای طرح‌های مربوط به جهش تولید، درحال انجام است.

وی افزود: با بهره‌‌برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک، ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر شهید رجایی بیش از  ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

محمدی در پایان گفت: لازم به ذکر است که بندر نفتی خلیج فارس به‌‌‌عنوان زون نفتی منطقه وی‍ژ اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله به‌عنوان مهم‌‌ترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی در حال فعالیت است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا