امور زیربناییراه و ساختمان

ساخت ۷۵۵۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران آغاز می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ساخت هفت هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران به‌‌زودی با فرمان رئیس‌جمهور آغاز می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خلیل محبت‌خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، به ارائه گزارشی از اقدامات این اداره‌کل در پنج‌ ماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت: در بحث پروژه‌های آماده افتتاح توسط معاونت مهندسی و ساخت شاهد ۴ پروژه مهم هستیم.

وی ادامه داد: سالن ورزشی همدانک در شهرستان بهارستان با اعتباری ۲۲ میلیارد ریال و با ۱۱۰۰ مترمربع سازه فلزی و ۹۳ مترمربع ساختمان یکی از پروژه‌های مهمی است که نقش ویژه‌ای در بالا بردن کیفیت زندگی ساکنان این شهرستان دارد.

محبت‌خواه تصریح کرد: ساختمان اورژانس اجتماعی شهرستان بهارستان با زیربنای هزار و ۱۵۵ مترمربع در چهار طبقه ساخته شده و آماده بهره‌برداری است؛ برای ساخت این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال هزینه شده است. مجتمع فرهنگی-هنری ملارد با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و پل گلوکان شهرستان شمیرانات با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، دیگر پروژه‌های آماده افتتاح اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در بحث طرح اقدام ملی در این استان، گفت: عملیات اجرایی ساخت هفت هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران به ارزش ۱۹ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال به‌زودی با فرمان رییس‌جمهور از طریق ویدئوکنفرانس آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد:‌در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر از جمله شهریار، اسلامشهر، رباط کریم، پاکدشت و قرچک، کلنگ ساخت سه هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی به زمین خواهد خورد و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر از جمله صفادشت، دماوند، فیروزکوه، پیشوا و کیلان، شاهد کلنگزنی سه هزار و ۹۰۰ واحد خواهیم بود.  

محبت‌خواه در ادامه گفت: در بحث افتتاح مساکن مهر در هفته دولت، شاهد ساخت مدرسه در سایت مسکن مهر دشت‌‌ناصر شهرستان فیروزکوه بودیم؛ ساخت این مدرسه که از سال ۹۷ شروع شده بود، امسال به پایان رسید. اعتبار هزینه شده برای ساخت این مدرسه ۳۷ میلیارد ریال است که در ۴ طبقه و ۱۶ کلاس طراحی شده است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا