صنعت، معدن، تجارت

ضرورت شناسایی معادن راکد/ صادرات محصولات معدنی تسهیل شود

تبریز- سخنگوی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت شناسایی معادن راکد آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت معادن این استان استفاده شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدحسین فرهنگی عصر امروز سه شنبه در نشست شورای معدن آذربایجان شرقی در محل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه صادرات محصولات معدنی باید تسهیل شود، بر لزوم تفویض اختیار درصدهای قانونی حاصل از درآمد معادن به استان‌ها تاکید کرد.

این نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه اظهار داشت: طبق بند پ ماده ۴۳ این قانون باید درصدهای مشخص شده از محل فروش معادن و عوارض آلایندگی آن‌ها به استان‌ها تفویض اختیار شود.

وی با اشاره به استعدادها و قابلیت‌های بالای معدنی در استان آذربایجان شرقی گفت: باید معادن راکد در شهرستان‌ها شناسایی شده و در جلسات شورای معدنی استان تصمیمات لازم در مورد آنها اتخاذ شود.

فرهنگی با اشاره به محل مصرف درآمدهای معدنی گفت: این منابع باید در زمینه مطالعه، شناسایی و اکتشاف معادن مصرف شده و همچنین زمینه تکمیل صادرات محصولات صنایع معدنی و جذب مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های توسعه‌ای معادن فراهم شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا