انرژی

طلای سیاه از چشم ونزوئلا افتاد!

با فروپاشی صنعت نفت ونزوئلا که تحت تاثیر تحریمهای آمریکا شتاب گرفت، این کشور بحران زده آمریکای جنوبی تمرکزش را به سوی معدنکاری طلا افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ونزوئلا که صاحب بزرگترین ذخایر نفت جهان است اکنون به میزان فزاینده ای به معدنکاری طلا پرداخته است. بلومبرگ به نقل از نهاد غیرانتفاعی واتانیبا گزارش کرد که استفاده از زمین برای معدنکاری در ونزوئلا طی ۱۷ ماه گذشته سه برابر افزایش پیدا کرده و استفاده از زمین پس از این که در آوریل دولت اعلام کرد شش رودخانه در بولیوار می توانند برای استخراج طلای بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند، افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

ونزوئلا تا این اواخر برای سر پا نگه داشتن اقتصاد خود روی درآمدهای نفتی حساب می کرد اما سوءمدیریت صنعت نفت، تحریمهای نفتی فلج کننده و شیوع پاندمی ویروس کرونا صنعت نفت ارزشمند این کشور را به هیچ تبدیل کرده است. تولید نفت شرکت PDVSA ونزوئلا در ژوئن ۳۲ درصد کاهش پیدا کرد و در ژوییه به پایینترین حد در ۷۵ سال اخیر رسید و تنها ۳۷۴ هزار بشکه در روز بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، معدنکاری طلا برای ونزوئلا جدید نیست. این کشور تجارت طلای غیرقانونی رو به رونقی دارد که توجه گروههای مدافع حقوق بشر را برانگیخته زیرا معادن غیرمجاز متعدد در کنترل گروههای خشن و تبهکار قرار دارند. اما اکنون که تجارت نفت برای ونزوئلا دشوارتر از پیش شده، این کشور در حال مشروعیت بخشیدن به کسب و کار معدنکاری طلای خود شده است.

طبق آماری که ماه گذشته از سوی بانک مرکزی ونزوئلا منتشر شد، ذخایر طلای این کشور در نیمه اول سال هفت تن کاهش پیدا کرد و به ۹۸ تن رسید که پایینترین میزان در ۵۰ سال اخیر به شمار می رود. دولت ونزوئلا برای تهیه ارز خارجی در بحبوحه بحران اقتصادی، به فروش ذخایر طلا پرداخته است. ذخایر طلای بانک مرکزی ونزوئلا تا سال ۲۰۱۵ بالای ۳۵۰ تن بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا