انرژی

صعود نفت در واکنش به کاهش ذخایر آمریکا

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در پی انتشار آماری که کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا و فعالیت کارخانه ای مطلوب آمریکا و چین را نشان داد، افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت ۳۷ سنت افزایش یافت و به ۴۵ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۴ سنت افزایش، به ۴۳ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز سه شنبه با ۳۰ سنت و شاخص نفت آمریکا با ۱۵ سنت افزایش قیمت بسته شده بودند.

موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ اوت به میزان ۶.۴ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده و به ۵۰۱.۲ میلیون بشکه رسیده است که بسیار بالاتر از پیش بینی کاهش ۱.۹ میلیون بشکه ای از سوی تحلیلگران بود.

ذخایر بنزین هم ۵.۸ میلیون بشکه کاهش یافت که بالاتر از کاهش سه میلیون بشکه ای پیش بینی شده بود.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر نفت آمریکا برای ششمین هفته متوالی را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر آمریکا بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل تحقیقات شرکت نیسان سکیوریتیز در این باره گفت: کاهش بیش از حد انتظار ذخایر آمریکا و امیدهای رو به رشد برای احیای اقتصاد آمریکا و چین پس از انتشار آمار مثبت فعالیت کارخانه ای این دو کشور در ماه گذشته، از بهای معاملات نفت پشتیبانی کرد.

فعالیت کارخانه ای آمریکا در اوت بدنبال افزایش سفارشهای جدید به بالاترین میزان در یک سال و نیم اخیر صعود کرد. فعالیت کارخانه ای در چین هم ماه گذشته با روند سریعتری توسعه یافت.

وزارت کشور آمریکا گزارش کرد تولید نفت فراساحلی خلیج مکزیکو روز سه شنبه ۵۲۵ هزار و ۹۹ بشکه در روز معادل ۲۸.۴ درصد از تولید روزانه منطقه کاهش داشت. شرکتهای انرژی آمریکایی پس از عبور طوفان سهمگین لارا در حال ازسرگیری فعالیت سکوهایی هستند که پیش از طوفان تعطیل شده بودند.

در این بین، شرکت خدمات انرژی شلومبرگر موافقت کرد کسب و کار فرکینگ شیل آمریکای شمالی خود را به شرکت رقیب لیبرتی اویل فیلد سرویس بفروشد و واحدی را که در طول فروپاشی صنعت شیل عملکرد ضعیفی پیدا کرده بود واگذار کند. این شرکت کمتر از سه سال پیش با خرید ۴۳۰ میلیارد دلاری تجهیزات فرکینگ یکی از رقیبانش به دنبال توسعه فعالیت در این بخش بود اما با کاهش فعالیت تولیدکنندگان نفت شیل در واکنش به سقوط قیمتها و تقاضا، سرمایه گذاری شلومبرگر در این حوزه با شکست روبرو شد.

همچنین نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک در اوت که مرحله دوم توافق کاهش تولید اوپک پلاس به اجرا درآمد و محدودیت عرضه تسهیل شد، حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، امارات متحده عربی با افزایش تقاضای داخلی، در اوت بیشتر از سهمیه خود نفت تولید کرد و به گفته تحلیلگران، تولید بالاتر این کشور رشد قیمتها را محدود کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا