امور زیربناییراه و ساختمان

هیچ همکاری و ارتباطی با فرودگاه ماهشهر نداریم/ سازمان هواپیمایی پاسخگو باشد

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان در واکنش به انتشار گزارش دلایل وقوع سانحه فرودگاه ماهشهر گفت: ناظر عملیات بر عملکرد این فرودگاه‌ها سازمان هواپیمایی کشوری است و ما حتی ارتباط کاری و همکاری با فرودگاه ماهشهر هم نداریم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، گزارش نهایی علت سانحه فرودگاه ماهشهر که در جریان آن بویینگ ام‌دی ۸۳ شرکت کاسپین در حین فرود از باند خارج شد، به انتشار رسید. در بخشی از این گزارش آمده‌است که محصور بودن فرودگاه ماهشهر مابین یک جاده و خطوط انتقال برق صنایع پتروشیمی باعث رعایت نشدن آیین نامه دولت در خصوص احداث، توسعه، بهره‌برداری و مدیریت فرودگاه‌های غیرنظامی شده است. به این معنا که فرودگاه ماهشهر جزو فرودگاه‌هایی نامنتاسب و غیراستاندارد است و برخلاف مقررات ساخته شده که این مخاطرات سفر هوایی برای مسافران این مسیر را افزایش می‌دهد.

مهدی رزاز، مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره غیرمجاز بودن فرودگاه ماهشهر اظهار داشت: فرودگاه ماهشهر جزو فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها نیست و متعلق به وزارت نفت است و هیچ اشرافیتی چه از لحاظ هوانوردی و چه امورات اداری نسبت به این فرودگاه نداریم.

وی ادامه داد: در کشور فرودگاه‌هایی داریم که در مالکیت شرکت فرودگاه‌ها نیستند. ناظر عملیات بر عملکرد این فرودگاه‌ها سازمان هواپیمایی کشوری است. ما حتی ارتباط کاری و همکاری با فرودگاه ماهشهر هم نداریم.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان افزود: در فضای هواپیمایی‌هایی که فضای فرودگاه‌های اهواز با ماهشهر را به هم متصل کنند فقط برج‌های کنترل به یکدیگر این موضوع را اطلاع می‌دهند.

رزاز درباره این بند از گزارش سازمان هواپیمایی کشوری از سانحه هواپیمای کاسپین در فرودگاه  ماهشهر مبنی بر اینکه «توافق‌نامه بین مرکز کنترل فضای کشور و فرودگاه اهواز در خصوص پروازهای ورودی به فرودگاه ماهشهر اجرا نشده و علاوه برخبردار نشدن فرودگاه اهواز از پرواز فوق مرکز کنترل فضایی کشور، پرواز را در ارتفاعی بالاتر از ارتفاع توافق شده تحویل فرودگاه ماهشهر داده است»، گفت: از متن توافق‌نامه اطلاعی ندارم، نمی‌دانم مقصر اجرا نشدن این توافقات کیست.

وی تاکید کرد: درباره این موضوعات، سازمان هواپیمایی کشوری باید پاسخگو باشد و نهاد ناظر سازمان هواپیمایی کشوری است.

رزاز ادامه داد: پیشنهاد داده‌ایم که تمام فرودگاه‌های وزارت نفت به شرکت فرودگاه‌های کشور واگذار شود و نمی‌دانیم چه زمانی به اجرا برسد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا