اقتصاد کلانبانکبورسبورس اوراق

پیشنهاد همتی برای چگونگی نقدشوندگی بازار سرمایه

رئیس کل بانک مرکزی ضمن حمایت از بازار سرمایه گفت: مالکان عمده سهام که در ماه‌های اخیر به دلیل رشد قیمت منتفع شده‌اند، نقش بازارسازی را ایفا کرده و برای اطمینان به سرمایه گذاران خرد، در جهت نقدشوندگی بازار گام بردارند. 

به گزارش آرمان اقتصادی، عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی درباره بازار سرمایه، اظهار کرد: اقبال مردم به بازار سرمایه موضوع مهمی است و عملکرد سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ، پشتوانه بازار سرمایه است. با توجه به ورود طیف گسترده سرمایه‌گذاران جدید، تعامل حرفه‌ای، ارائه آموزش‌های سرمایه‌گذاری و شفافیت نهادهای مجری معاملات و معامله‌گران با این دست از سرمایه‌گذاران منجر به حفظ منافع و تداوم حضور بلند مدت و فعالیت آن‌ها در بازار خواهد بود. 

وی افزود: بر این اساس شایسته است، مالکان عمده سهام اعم از نهادهای دولتی، عمومی غیردولتی، بنگاه‌های خصوصی بزرگ و حتی شرکت های تابعه بانک‌ها که طی چند ماه اخیر به دلیل رشد قیمت سهام‌شان منتفع شده‌اند، با رعایت ضوابط قانونی نقش بازارسازی را ایفا کنند و برای اطمینان دادن به سرمایه‌گذاران خرد، در جهت نقدشوندگی بازار و محافظت در برابر نوسانات، اقدام کنند.

همچنین بخوانید

رئیس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از پیام خود گفت: بانک مرکزی توسعه بازار سرمایه ‌و افزایش سهم آن در نظام تأمین مالی را در راستای اصلاح ساختاری اقتصاد و ثبات مالی می‌داند و از آن حمایت می‌کند. ضمن اینکه استقرار نظام عملیات بازار باز، توسعه ابزارها و بازار بدهی دولتی و نیز انتشار گواهی اعتبار مولد را در این راستا پی می‌گیرد.

همتی پیشنهاد کرد بازارسازی در جهت حفظ نقدشوندگی لازم در بازار سهام به‌صورت عاجل با همکاری جدی سهامداران عمده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر بازیگران اصلی بازار سرمایه انجام گیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا