بین الملل

۸۸۱ هزار نفر دیگر این هفته در آمریکا بیکار شدند

گزارش هفتگی جدید اداره کار آمریکا نشان داد که در هفته اخیر ۸۸۱ هزار نفر دیگر در این کشور بیکار شده‌اند که این نشان می‌دهد ریکاوری اقتصاد این کشور از پاندمی کرونا هنوز بسیار کند پیش می‌رود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، گزارش هفتگی جدید اداره کار آمریکا نشان داد که در هفته اخیر ۸۸۱ هزار نفر دیگر در این کشور بیکار شده‌اند که این نشان می‌دهد ریکاوری اقتصاد این کشور از پاندمی کرونا هنوز بسیار کند پیش می‌رود.

با این حال این گزارش از آن‌چه اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی کرده بودند بهتر بود. آنها انتظار داشتند که تعداد افرادی که این هفته درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت می‌کنند به ۹۵۰,۰۰۰ نفر برسد.

در حالی که در چندین هفته گذشته تعداد بیکاران جدید هفتگی آمریکا از ۱ میلیون نفر بیشتر بود، این گزارش نشان می‌دهد که وضعیت بازار کار این کشور به آرامی در حال بهبود است.

تعداد افرادی که دریافت حقوق بیکاری آن‌ها تداوم داشته این هفته ۱.۲۴ میلیون نفر کاهش یافت و به ۱۳.۲۵۴ میلیون نفر رسید. به این ترتیب نرخ بیکاری افرادی که دارای بیمه هستند این هفته ۰.۸ درصد پایین آمد و به ۹.۱ درصد رسید.

تعداد بیکارانی (شامل بیکاران دارای بیمه و بدون بیمه) که تحت برنامه حمایتی ویژه دوره کرونا از مزایای حمایتی بیکاری بهره‌مند شده‌اند در هفته منتهی به ۱۵ آگوست (این آمار با یک هفته تعویق منتشر می‌شود) ۲.۲ میلیون نفر افزایش یافت و به ۲۹.۲۲ میلیون نفر رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا