بین الملل

مالزی پس از اخذ میلیاردها دلار، اتهامات گلدمن ساکس را لغو کرد

بانک گلدمن ساکس بعد از آنکه قبول کرد ۴ میلیارد دلار غرامت به دولت مالزی پرداخت کند، اتهامات مجرمانه بر علیه این بانک در مورد دست داشتند در کلاهبرداری از صندوق سرمایه‌گذاری مالزی لغو شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، پس از اینکه بانک گلدمن ساکس قبول کرد ۴ میلیارد دلار غرامت به دولت مالزی پرداخت کند، اتهامات مجرمانه بر علیه این بانک در مورد دست داشتند در کلاهبرداری و دزدی میلیاردها دلار از صندوق سرمایه‌گذاری مالزی، وان‌ام‌دی‌بی، لغو شد.

محمد زینی، قاضی دادگاه عالی مالزی اعلام کرد همه اتهامات این بانک وال‌استریتی و شعب آن کنار گذاشته شده است.

این اتهامات پس از آن کنار گذاشته شد که دو طرف پس از مذاکراتی طولانی در مورد غرامت توافق کردند. این توافق به این بانک وال‌استریتی اجازه می‌دهد که از یکی از بدترین پرونده‌های کلاهبرداری تاریخ قسر در برود.

گلدمن ساکس توافق کرد ۲.۵ میلیارد دلار پول نقد به عنوان غرامت پرداخت کرده و حداقل ۱.۴ میلیارد دلار از اموالی که طی کلاهبرداری چند میلیاردی خود از صندوق توسعه بهراد مالزی (وان‌ام‌دی‌بی) به دست آورده را پس بدهد.

گزارشات حاکی از این است که این بانک در هفته گذشته این مبلغ را به دولت مالزی پرداخت کرده است.

صندوق وان‌ام‌دی‌بی در سال ۲۰۰۹ توسط نجیب رزاق، نخست‌وزیر وقت مالزی تأسیس شد. رزاق به اتهام کلاهبرداری از این صندوق به ۱۲ سال حبس محکوم شده است. گلدمن ساکس بانک اصلی پشتوانه این صندوق بود و در این ارتباط ۶.۵ میلیارد دلار اوراق قرضه را به فروش رساند. از این پول برای خرید جواهرات، آثار هنری، ملک و قایق‌های تفریحی استفاده شده بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا