صنعتصنعت، معدن، تجارت

نقش گره‌گشای مجلس در اثر گذاری بهینه سازمان‌های توسعه‌ای

معاون وزیر صنعت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست هم اندیشی سازمان های توسعه ای کشور با رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت بررسی‌های کارشناسی مشترک در بدنه سازمان های توسعه ای به طور روشن بر نقش گره‌گشای مجلس در بهینه سازی کارکردهای این نهادها تاکید دارد.

همچنین بخوانید

امیر بیات گفت ایدرو به عنوان نخستین و پر تجربه ترین سازمان توسعه ای کشور در کنار ایمیدرو، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ترکیب تیم پیشران توسعه کشور را تشکیل می‌دهند و همگی دارای چالش‌های مشترک در فضای فعالیت‌های خود هستند .

وی افزود مجموعه چالشها از سوی این سازمان ها احصا شده و حل بخش زیادی از آنها با پشتیبانی و گره‌گشایی مجلس در بازنگری برخی قوانین محدودیت زا و نیز نظارت بر اجرای برخی مواد قانونی مغفول ، میسر میباشد.
بیات با اشاره به نیاز کشور به اقدامات محرومیت‌زدایی و سرمایه‌گذاری های بنیادی در عرصه های توسعه آفرین که بخش خصوصی به تنهایی امکان و توجیه حضور در این زمینه ها را ندارد ضرورت تقویت و پویایی سازمان های توسعه ای در سال جهش تولید را بیش از پیش ارزیابی کرد.
در این دیدار همچنین خداداد غریب پور رئیس ایمیدرو ،محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، صالحی نیا مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و فلاحتیان معاون وزارت نفت به تشریح دیدگاه‌های خود مبنی بر لزوم تقویت سازمان‌های توسعه‌ای با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و هم‌افزایی بیش از پیش پرداختند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا