بین الملل

قرن حاکمیت دلار در حال پایان است/آمریکا بدهکارترین ملت تاریخ جهان

چین در حالی اعلام کرده در نظر دارد ذخایر خود از اوراق قرضه آمریکا را به فروش برساند که جیم راجرز، سرمایه‌گذار معروف آمریکایی معتقد است دلار جایگاه برتر خود را از دست خواهد داد.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، به دنبال انتشار اخباری از اینکه چین در نظر دارد ذخایر خود از اوراق قرضه آمریکا را به فروش برساند، جیم راجرز، سرمایه‌گذار معروف آمریکایی، گفت: دلار در لبه پرتگاه از دست دادن جایگاه خود به عنوان ارز ذخیره اصلی جهان است.

راجرز می‌گوید: بدهی ملی آمریکا به رکورد ۲۶.۵ تریلیون دلار رسیده و آمریکا به بدهکارترین ملت تاریخ جهان تبدیل شده است و این بدهی هر روز افزایش می‌یابد؛ به نحوی که این بدهی بالا به ارز آمریکا ضربه خواهد زد.

وی افزود: به طور سنتی ارز آمریکا بهترین و بی مشکل‌ترین ارز جهان بوده است؛ اما سنت‌ها تغییر می‌کنند.

این سرمایه گذار آمریکایی، در این زمینه به سرنوشت پوند انگلیس و گیلدر آلمان اشاره کرد که در قرن‌های قبل به عنوان قابل اعتمادترین ارز دنیا به حساب می‌آمدند.

راجرز در انتها گفت: من یک آمریکایی هستم؛ بنابراین متأسفم که می‌گویم دلار آمریکا به پایان حدود یک قرن حاکمیت خود رسیده و چیزی جایگزین آن خواهد شد.

راجرز می‌گوید: اینکه پکن در نظر گرفته یک پنجم از دارایی‌های خود از اوراق قرضه آمریکا را بفروشد، واقعاً به دلار فشار خواهد آورد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا