انرژی

فعالان صنعت نفت حمایت ویژه می‌شوند

شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در صنعت نفت، مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند. این حمایت با مشورت شرکت‌های «مهندسین مشاور صنعت نفت» و کارگزاران فناوری و نوآوری اختصاص می‌یابد و شامل بسته حمایت مالی، سرمایه گذاری در قراردادها و تامین تضامین می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، احمد عسگری، مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی پارک فناوری پردیس معاونت علمی گفت: در راستای هم‌رسانی عرضه و تقاضا در صنعت نفت و یافتن راه‌حل‌های نوآورانه برای چالش‌های مطرح در حوزه نفت، فراخوانی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در صنعت نفت منتشر شد.

عسگری با بیان اینکه فرایند شناسایی در دو حوزه انجام می‌شود، ادامه داد: از یک سو با رصد کارشناسی صنعت نفت در کشور، نیازهای این صنعت اعم از نیاز به بومی‌سازی قطعات و تجهیزات و نیاز به خدمات فناورانه شناسایی می‌شود. از سوی دیگر، شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی‌های خود در این حوزه را نمایش می‌دهند.

همچنین بخوانید

مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی پارک فناوری پردیس معاونت علمی، به لزوم اختصاص حمایت‌های هوشمند اشاره کرد و افزود: بسته حمایتی اختصاص یافته هم طرف عرضه و هم سمت تقاضا را شامل می‌شود. در واقع شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت نفت در صورتی که با شرکت‌های دانش‌بنیان قرارداد ببندند، از حمایت‌هایی برخوردار می‌شوند. البته شرکت‌های دانش‌بنیان طرف قرارداد نیز بسته‌های حمایتی متنوعی را می‌توانند دریافت کنند.

قبول مسئولیت حقوقی

عسگری گفت: برای آنکه صنایع بزرگ نفت با اطمینان و آرامش خاطر بیشتری با شرکت‌های دانش‌بنیان قرارداد همکاری منعقد کنند، پارک فناوری پردیس معاونت علمی حاضر شده است مسئولیت حقوقی این قراردادها بر عهده گیرد و در صورت لزوم، در این طرح سرمایه‌گذاری انجام دهد.

وی همچنین افزود: این حمایت‌ها، ریسک همکاری با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را کاهش می‌دهد و جذابیت همکاری با آنها را بیشتر می‌کند. شرکت‌های دانش‌بنیانی که  در راستای حل چالش‌های صنعت نفت همکاری می‌کنند، از خدمات بسیار متنوعی بهره‌مند می‌شوند. این شرکت‌ها علاوه بر برخورداری از بسته تامین مالی و سرمایه‌گذاری در دیگر عرصه‌ها مانند اخذ گواهینامه‌ها و استانداردهای بین‌المللی نیز از حمایت این مجموعه برخوردار هستند.

به گفته عسگری، پارک فناوری پردیس معاونت علمی تلاش دارد تا با تشکیل کنسرسیوم (شرکت‌های مشارکت کننده در قرارداد و شریک) توان فنی شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کند. بدیهی است که اگر چند شرکت دانش‌بنیان توان خود را تجمیع کنند و در همکاری با یکدیگر به نیازهای فناورانه صنعت نفت پاسخ دهند، می‌توانند خدمات بسیار موثرتری عرضه کنند.

بر اساس اعلام معاونت علمی، وی همچنین بیان کرد: در راستای اجرای هرچه بهینه‌تر این طرح و تخصیص حمایت‌ها و شناسایی نیازهای فناورانه صنعت نفت، پارک فناوری پردیس معاونت علمی از مشاوره کارگزاران فناوری و نوآوری خبره در صنعت نفت و شرکت‌های مهندسین مشاور صنعت نفت بهره‌مند می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا