انرژی

یک دلار دیگر از قیمت نفت افتاد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی کاهش قیمت فروش ماهانه نفت عربستان سعودی به آسیا و ضعیف شدن خوش بینی به احیای تقاضا در بحبوحه تداوم پاندمی ویروس کرونا، بیش از یک دلار سقوط کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت ۹۱ سنت معادل ۲.۱ درصد کاهش یافت و به ۴۱ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید که پایینترین قیمت از ۳۰ ژوییه است.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۹۱ سنت معادل ۲.۳ درصد کاهش یافت و به ۳۸ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید که پایینترین قیمت در دو ماه گذشته به شمار می رود.

همچنین بخوانید

با وجود اجرای توافق کاهش تولید اوپک پلاس و تلاش دولتها برای تحرک بخشیدن به رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت، مازاد ذخایر نفت و سوخت در سطح بالایی مانده و پالایشگاهها را ناچار کرده است تولیدشان را محدود کنند و تولیدکنندگان هم کاهش قابل توجهی در قیمت فروش اعمال کرده اند.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: با فرا رسیدن تعطیلات روز کارگر در آمریکا که به فصل رانندگی تابستانی در این کشور پایان می دهد، سرمایه گذاران با این حقیقت روبرو می شوند که تقاضا برای سوخت ضعیف بوده و ذخایر در سطح بالایی مانده اند.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، قیمت فروش گرید نفت سبک “عرب لایت” برای اکتبر به مقصد آسیا را بیشترین میزان از ماه مه کاهش داد. آسیا بزرگترین بازار این صادرکننده نفت به شمار می رود.

اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، محدودیت تولیدشان را از اول اوت به ۷.۷ میلیون بشکه در روز تسهیل کرده اند و تا پایان امسال روند مذکور را حفظ خواهند کرد. همچنین بهبود قیمت نفت شرکتهای حفاری آمریکایی را تشویق کرد چاههای غیرفعال را مجددا فعال کنند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا در هفته گذشته افزایش داشت که دومین افزایش هفتگی در سه هفته اخیر بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا