انرژی

بازارهای نفت در نیمه دوم امسال تحکیم می‌شوند

وزیر انرژی امارات متحده عربی ابراز امیدواری کرد که عرضه در بازارهای جهانی در نیمه دوم سال میلادی جاری که تقاضا افزایش پیدا می‌کند، محدودتر شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد المزروعی به خبرنگاران گفت: ما تقاضای مطلوب و همچنین تثبیت روند رشد دکل‌های حفاری نفت در آمریکا را مشاهد کرده‌ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که این آغاز سه ماهه سوم است و تقاضا در سه ماهه سوم افزایش پیدا می‌کند و امیدوارم که این توافق تاثیر قابل توجهی در سه ماهه سوم و چهارم داشته باشد.

همچنین بخوانید

نفت برنت همچنان پایین ۵۰ دلار در هر بشکه مانده که از نگرانی‌ها نسبت به عرضه بالا از سوی کشورهای عضو اوپک با وجود تعهد این سازمان برای محدود کردن عرضه و کمک به تعادل دوباره بازار حکایت دارد.

اوپک به همراه شماری از تولیدکنندگان خارج از این سازمان مانند روسیه توافق کاهش تولید به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز را تا مارس سال ۲۰۱۸ تمدید کرده است. با این‌همه پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید در ژوئن به دلیل تولید بالاتر از سقف تعیین شده از سوی الجزایر، اکوادور، گابون، عراق، امارات متحده عربی و ونزوئلا که پایبندی قوی عربستان سعودی، کویت، قطر و آنگولا را جبران کرد، به ۷۸ درصد کاهش یافت.

المزروعی گفت: امارات متحده عربی به توافق کاهش تولید متعهد است. وی در ادامه افزود: ما اندکی افزایش در تولید برخی از کشورها دیده‌ایم که به دلیل شرایط خاص‌شان در توافق کاهش تولید حضور نداشتند.

معامله‌گران نفت به نشست روز دوشنبه میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک چشم دوختند تا ببینند آیا در این نشست به مسئله افزایش تولید نیجریه و لیبی که از کاهش تولید معاف شده‌اند، رسیدگی خواهد شد.

کمیته مشترک وزیران تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک، پایبندی به توافق کاهش تولید را نظارت می‌کنند و در سن‌پترزبورگ روسیه دیدار خواهند کرد.

براساس گزارش رویترز، کاهش عرضه از سوی اوپک تحت‌الشعاع تولید رو به رشد آمریکا قرار گرفته که از اواسط سال ۲۰۱۶ حدود ۱۲ درصد رشد کرده و به ۹.۴ میلیون بشکه در روز رسیده است. شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا نیز از سال گذشته صعود کرده با این‌همه روند افزایش آنها در ماه‌های اخیر آهسته شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا