انرژی

یزد بالاترین امنیت سرمایه‌گذاری در کشور را دارد

ایسنا/یزد استاندار یزد با بیان این که این استان رتبه اول امنیت سرمایه‌گذاری در کشور را داراست، از تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان در سال جاری خبر داد.

«محمدعلی طالبی» صبح امروز دوشنبه هفدهم شهریورماه در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که به ریاست «رضا اردکانیان» وزیر نیرو برگزار شد، ضمن اشاره به عملکرد خوب استان در حوزه اقتصاد مقاومتی با وجود محدودیت‌های موجود در کشور، گفت: خوشبختانه رشد سرمایه‌گذاری در استان هم در بحث صدور جواز تاسیس و هم واگذاری زمین جهش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: استان یزد رتبه اول امنیت سرمایه‌گذاری در کشور را کسب کرده و طی این مدت طرح‌های بزرگی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و افق روشنی نیز به روی طرح‌های نیمه تمام استان گشوده شده است.

همچنین بخوانید

وی همچنین از اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه اولویت‌های استان اعم از آب و برق، اقتصاد دانش بنیان و محیط زیست یاد کرد و اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام شده طی یک سال اخیر در راستای کاهش نرخ بیکاری در استان، پس از چندین سال شاهد کاهش این نرخ و تک رقمی شدن آن در استان هستیم به نحوی که استان یزد به لحاظ کاهش نرخ بیکاری رتبه اول کشور  را به خود اختصاص داده است.

استاندار در ادامه به اقدامات صورت گرفته در استان برای مقابله با کرونا نیز اشاره و تصریح کرد: هر چند دومین استان کرونا زده کشور بودیم اما در اقدامات پیشگیرانه استان اول بودیم به طوری که در استقرار آزمایشگاه و ایجاد بیمارستان بحران به عنوان اولین استان در کشور اقدام کردیم و طی یک ماه آینده بیمارستان مذکور مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به واحدهای آسیب دیده کرونا با همکاری صنایع بزرگ استان نیز خبر داد و گفت: اجرای بند ۹ مصوبات نهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سال ۹۸، موضوع اختصاص ۱۰ درصد آب صرفه‌جویی حاصل از اجرای کامل طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی با اولویت تامین آب مورد نیاز شهرک‌هاو نواحی صنعتی، مجتمع‌های کشاورزی و دامپروری، مطالبه جدی استان است.

طالبی خواستار تسریع و تسهیل تامین مالی خطر دوم انتقال آب به استان از خرسان شد و بیان کرد: افزایش سهم استان یزد از خلیج فارس از ۲۰ میلیون مترمکعب به ۴۰ میلیون متر مکعب نیز از خواسته‌های استان است چرا که در این صورت دست استان برای مدیریت مسائل آب باز خواهد شد.

استاندار در بخش پایانی سخنانش از عدم پاسخگویی برخی دستگاه‌های ملی مانند بانک مرکزی و گمرک نیز گلایه و ابراز امدیواری کرد که با تعیین نماینده بانک مرکزی در استان بسیاری از مشکلات در این رابطه نیز مرتفع شود.

«سید جلیل میرمحمدی» رئیس مجمع نماینده استان یزد نیز در این نشست اهمیت توجه به موجودیت استان با اهتمام به موضوع انتقال آب به استان را یاداور شد و خواستار عملیاتی شدن خط دوم انتقال آب به استان بدون مدنظر قرار دادن حساب مالی و صرفه اقتصادی شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به استقرار عمده صنایع استان در مسیر اردکان – مهریز، از تلاش برای انتقال برخی از این صنایع به شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌های محروم خبر داد و گفت: متاسفانه نبود زیرساخت‌های مورد نیاز از مشکلات اساسی در این خصوص است که امیدواریم با دستور ویژه وزیر نیرو مرتفع شود.

میرمحمدی در ادامه خواستار تقویت دیپلماسی اقتصادی کشور شد و گفت: این موضوع به بسیاری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشورمان کمک خواهد کرد تا قوی‌تر عمل کنند.

وی با اشاره به گزارش رئیس سازمان صمت استان در رابطه با وجود یک‌هزار طرح نیمه تمام در استان یزد، گفت: بهره‌برداری از این طرح‌ها به منزله تحولی اساسی در جهت اشتغال زایی و جهش تولید است که امیدواریم دستورات اساسی در این زمینه صادر شود.

این نماینده مجلس در پایان نیز در مورد ارائه هر نوع حمایتی از سوی نمایندگان مجلس در رابطه با رونق بیشتر اقتصاد کشور اعلام امادگی کرد.

در این نشست روسای سازمان‌های صمت و جهادکشاورزی استان و مدیر عامل شرکت تعاونی پیشگامان یزد، پیشرفت فیزیکی طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی سال ۹۹ در حوزه‌های مربوطه را گزارش کردند.

همچنین رئیس خانه صمت یزد به چالش‌های تحقق جهش تولید در استان در حوزه‌های مختلف پرداخت و معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان راهکارهای بهره‌مندی استان یزد از ظرفیت‌های موافقت‌نامه اتحادیه اورآسیا را مطرح کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا