انرژی

سکوی ۰۷ و ۰۸ هندیجان نصب و راه اندازی می‌شود

ایسنا/هرمزگان ساخت و طراحی سازه های دریایی نفت و گاز در مجموعه ایزوایکو با  دستان توانمند کارشناسان ایرانی، تجهیزات مهندسی، محاسبات دقیق طراحی، بارگیری، نصب و راه اندازی می شود.

مدیرعامل شرکت ایزوایکو در گفت و گو با ایسنا، افزود: سکوی ۰۷ و ۰۸ هندیجان از جمله سکوهایی است که ۹۹ و نیم درصدشان درخشکی و کارگاه ساخته می شود و نیم درصد باقیمانده با بارگیری این سکو بر روی بارج انجام و در دریا نصب و به بهره برداری می رسد.

حمید رضاییان اصل تبا بیان اینکه  ایزوایکو توانسته رکوردار ساخت سکوهای نفتی و گازی در خاورمیانه باشد و با وجود نیروهای بومی و تواتمند هر روز بر موفقیت های این مجتمع عظیم افزوده خواهد شد، تصریح کرد: ایزوایکو بزرگترین سکوساز کشور است که توانسته با ساخت و بهره برداری از سکوهای هندیجان روزانه ۳۳ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت را بر تولیدات نفتی کشور بیفزاید.

همچنین بخوانید

وی خاطرنشان کرد: با تداوم پروژه های ساخت سکوهای نفتی قادریم نیروهای بیشتری را جهت اشتغالزایی در این مجتمع بزرگ صنایع دریایی جذب کنیم خوشبختانه اکنون موفق به جذب ۱۵۰ نیروی متخصص در این حوزه هستیم.

رضاییان اصل با بیان اینکه سکوهای دیگری نیز در ایزوایکو در حال آماده شدن هستند و این مجموعه قادر به ساخت سکوهای نفتی بیشتری با آخرین تکنولوژی های روز دنیا است، اظهار کرد: هزینه ساخت سکوهای نفتی هندیجان ۴۵ میلیون یورو است که ساخت آن در کشور ۴۵ درصد ارزانتر از مشابه خارجی آن است.

وی ادامه داد: این مجموعه توانایی اقداماتی همچون ساخت  سازه های نفت و گاز به صورت ساحلی و فراساحلی، ساخت سازه های نفتی تجهیز شده همراه با ماشین الات مدرن، به آب اندازی سکوهای فراساحل تا وزن ۸۰۰ تن و ساخت و تعمیر انواع سکوهای شناوراست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خوشبختانه طی امروز توانستیم با موفقیت این سکوها را جهت نصب به  مقصد  هندیجان  بارگیری کنیم، اضافه کرد: مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با هزار و ۱۰۰ هکتار وسعت، در ۳۷ کیلومتری بندرعباس واقع شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا