امور زیربناییتعاون و اشتغال

بانک اطلاعاتی تعاونی‌های ایران آغاز به کار کرد

معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون از راه اندازی سامانه باتا (بانک اطلاعاتی تعاونی های ایران) در هفته تعاون خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اتاق تعاون ایران، علی مطیع جهانی معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران اظهار داشت: طبق بند ۱۵ ماده ۵۷ قانون بخش تعاون اتاق تعاون، موظف است نسبت به ایجاد و اداره مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی به منظور انجام وظایف و فعالیت‌های خود اقدام کند. در این راستا اتاق تعاون نسبت به ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعاتی بخش تعاون با نام باتا اقدام کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار شرکت تعاونی در سامانه ثبت شرکت‌ها، ثبت شده است و با توجه به همکاری اتاق تعاون با سازمان ثبت شرکت‌ها، از این تعداد بیش از ۹۰ هزار شرکت تعاونی فعال پایش و در سامانه باتا بارگذاری شده است.

به گفته وی، این بانک اطلاعاتی، مدیریت اطلاعات تمامی اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و اتاق‌های تعاون کشور را درخود جا داده است.

مطیع جهانی در خصوص اهداف پیش بینی شده سامانه باتا اظهار داشت: ایجاد زنجیره اطلاعاتی و شبکه سازی در جهت شناسایی ظرفیت شرکت‌های تعاونی‌های فعال و کمک به تعاونی‌هایی که دچار مشکل شده اند همچنین ارائه خدمات مطلوب در حوزه‌های مختلف نظیر بیمه، مالیات، خدمات فنی و مهندسی و کمک به صادرات غیرنفتی از مهمترین اهداف ایجاد سامانه باتا است.

یادآور می‌شود؛ اتاق تعاون ایران به منظور توسعه کمی و کیفی خدمات، نیازمند بکارگیری راهکارهای نوین مدیریتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات است. با توجه به رویکرد اتاق تعاون ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع از اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کشور توسط این نهاد امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. لذا با استفاده از امکانات داخلی و حمایت سازمانها و ارگان‌های مرتبط این اتاق نسبت به تولید و راه اندازی بانک جامع اطلاعات تعاونی‌های ایران (باتا) اقدام کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا