بین الملل

بسته شدن مدارس به اقتصاد آمریکا ۱۵ تریلیون دلار ضرر می‌زند

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هشدار داد اختلال در مدرسه رفتن کودکان به علت پاندمی کرونا به معنای این است که رشد اقتصادی جهان تا آخر قرن جاری به طور متوسط ۱.۵ درصد کمتر باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، اوای‌سی‌دی، هشدار داد اختلال در مدرسه رفتن کودکان به علت پاندمی کرونا به معنای این است که رشد اقتصادی جهان تا آخر قرن جاری به طور متوسط ۱.۵ درصد کمتر باشد.

این سازمان بین‌المللی اقتصادی اعلام کرد چنین ضرری به تولید ناخالص داخلی، معادل ضرر کل ۱۵.۳ تریلیون دلاری برای اقتصاد آمریکا خواهد بود.

در این پیش‌بینی فرض شده است که دانش‌آموزان تحت تأثیر کرونا نتوانند بخشی از مهارت‌های لازم را به دست آورده و سپس این گروه وارد جامعه کاری شوند.

در جدیدترین مقاله اوای‌سی‌دی، این‌طور فرض شده است که اینکه دانش‌آموزان یک سوم زمان آموزش سال تحصیلی را از دست می‌دهند به از دست رفتن مهارت منجر خواهد شد و این از دست رفتن مهارت تأثیر منفی‌ای بر تولید خواهد گذاشت.

در نتیجه هزینه کل مدرسه نرفتن دانش‌آموزان می‌تواند برای یک کشور معمولی تا انتهای قرن جاری به ۶۹ درصد تولید ناخالص داخلی آن برسد.

البته اوای‌سی‌دی این تخمین خود را بر اساس تعطیلی امسال مدارس گزارش کرده است و این سازمان تاکید دارد که بسته بودن مدارس در ادامه امسال و احتمالاً سال آینده و یا کند شدن بازگشت دانش‌آموزان به مدارس در آینده می‌تواند تأثیری بسیار مخرب‌تر بر اقتصاد جهان داشته باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا