ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

۳۵۰ مدرسه در زنجان به اینترنت دسترسی ندارد

ایسنا/زنجان وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت: ۳۵۰ مدرسه در استان زنجان به اینترنت دسترسی ندارد.

محمدجواد آذری‌جهرمی صبح امروز (۱۹ شهریورماه) در جلسه شورای اداری استان زنجان، با بیان اینکه کار تبلیغی خوبی در یوم‌العباس در زنجان انجام شد، اظهار کرد: شور حسینی سرمایه زنجانی‌ها است و مراسمی که در این استان برگزار می‌شود، نماد تشیع بوده و امسال شعور حسینی به نمایش گذاشته شد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد عدالت ارتباطی در سراسر استان زنجان، افزود: برای توسعه زیرساخت‌ها باید عدالت ارتباطی به وجود بیاید که در حال حاضر متاسفانه عدالت در ارتباطات استان برقرار نیست.

همچنین بخوانید

این مسئول ادامه داد: وضعیت تخصیص اعتبار و اجرای پروژه خوب است ولی با وجود سرمایه‌گذاری بالا در استان، عدالت ارتباطی برقرار نیست و این به دلیل نوع جغرافیای طبیعی استان زنجان است که این استان هم دشت دارد هم کوهستان  که توسعه در دشت‌ها پیشرفت داشت ولی توسعه در کوهستان کمتر است.

آذری‌جهرمی با اشاره به افتتاح نکردن طرح‌های ICT، تصریح کرد: بنا بود امروز پروژه‌های ICT، استان افتتاح شود ولی افتتاحی در استان انجام نمی‌شود، مگر توسعه ارتباطی در استان در همه مناطق برقرار شود و همه مردم استان بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مدارسی که اینترنت ندارد، عنوان کرد: در مجموع در استان ۱۵۰۰ مدرسه وجود دارد که ۳۵۰ باب مدرسه اینترنت ندارد که تمرکز این مدارس در شهرستان‌های ماه‌نشان و خدابنده است و جغرافیای منطقه سبب عقب‌ماندگی در توسعه اینترنتی است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری استان، یادآور شد: سرمایه‌گذاری در این منطقه زیاد است و حتی پروژه تبدیل تلفن روستایی به نوین نیز به خوبی انجام شده که الان به دنبال اجرای پروژه‌های کوتاه‌مدت هستیم. همچنین مقرر شده بود که ۱۶۱ کیلومتر فیبر نوری نصب شود که ۱۳۰ کیلومتر آن انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه وقتی توسعه می‌گوییم و افتتاحی انجام می‌شود همه باید آن را احساس کنند، گفت: دسترسی به اینترنت ۲۰۷ روستا در ماه‌نشان، خدابنده، ابهر و زنجانرود و حتی حاشیه زنجان باقی مانده است که  مقرر شده در سه فاز تا اسفند این پروژه به اتمام برسد که بر اساس برنامه زمان‌بندی در ابتدای آبان ۴۴ دکل، بهمن‌ماه ۵۳ دکل و مابقی تا پایان اسفندماه  نصب و راه‌اندازی شود.

آذری‌جهرمی اظهار کرد: تلاش بر این است که مراکز جمعیتی با جمعیت بیشتر مورد توجه قرار گیرد که خدابنده و ماه‌نشان اولویت دارد و تا پایان امسال شاهد توسعه باشیم و شرکت توزیع نیروی برق، راهداری، فرمانداری و بخشداری همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به گزارش‌های مردمی در رابطه با مشکلات حوزه تلفن ثابت و اینترنت، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی فاز ۶ گلشهر،کوی صدرا، سایت کارگاهی شهرک مینو شهر خرم‌دره، دانشگاه آزاد خرم‌دره، شهرک ابوطالب دندی تلفن ثابت ندارد که عمده مسکن مهر است و باید تا ۲۲ بهمن به اتمام برسد که نیازمند همکاری شهرداری برای حفاری مخابرات است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا