بین الملل

سقوط ۴۰۰ واحدی داوجونز با سقوط سنگین سهام تکنولوژی

شاخص‌های سهام وال‌استریت در حالی سقوط کردند که سقوط سنگین تکنولوژی پس از یک روز مکث ادامه‌دار شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات روز پنج‌شنبه به وقت آمریکا (بامداد جمعه به وقت تهران) شاخص‌های سهام وال‌استریت در حالی سقوط کردند که سقوط سنگین تکنولوژی پس از یک روز مکث ادامه یافت.

میانگین صنعتی داو جونز ۴۰۵.۸۹ واحد یا ۱.۴۵ درصد سقوط کرد و به ۲۷٫۵۳۴.۵۴ واحد رسید. این در حالی است که در جلسه معاملاتی دیروز شاخص داوجونز بیش از ۲۰۰ واحد جهش کرده بود.

اس‌اندپی ۱.۸ درصد کرد و در ۳٫۳۳۹.۱۹ واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک ۲ درصد سقوط کرد و به ۱۰٫۹۱۹.۵۹ بازگشت. شاخص نزدک هم در اوایل معاملات پر نوسان دیشب ۱.۴ درصد جهش کرده بود.

این چهارمین سقوط در ۵ روز معاملاتی اخیر شاخص‌های مهم آمریکا بود.

سهام اپل که در ابتدا ۲.۷ درصد جهش کرده بود ۳.۳ درصد سقوط کرد. سهام تسلا که در لحظاتی از معاملات تا ۸ درصد جهش کرده بود در پایان ۱.۴ درصد از رشد خود را حفظ کرد. نتفلیکس، فیسبوک، آمازون و مایکروسافت همگی افت کردند. سهام ان‌ویدیا ۳.۲ درصد سقوط کرد. زیرشاخص تکنولوژی اس‌اندپی ۲.۳ درصد سقوط کرد.

زیرشاخص تکنولوژی اس‌اندپی از زمان رکورد زدن بازار در ۲ سپتامبر تا کنون بیش از ۱۱.۴ درصد سقوط کرده است. در همین باره زمانی شاخص اس‌اندپی ۷ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا