امور زیربناییتعاون و اشتغال

۶.۳هزارمیلیارد ریال از مطالبات بدلیل کرونا ۴ماه استمهال شد

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه از ابتدای سال ۷۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جدید پرداخت کرده ایم،گفت: به دلیل شرایط کرونا، ۶۳۰۰ میلیارد ریال از مطالباتمان را به تعویق انداختیم.

همچنین بخوانید

اصغر نورالله زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، در مورد میزان تسهیلات ارائه شده طی سال جاری، اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید از ابتدای سال تاکنون در حدود ۷,۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: این میزان از تسهیلات در حالی پرداخت شده که به دلیل شرایط کرونا، حدود ۶,۳۰۰ میلیارد ریال از مطالباتمان را به تعویق انداختیم.

وی ادامه داد: اگرچه دولت مدت تعویق مطالبات را برای ۳ ماه تصویب کرده بود اما ما از ابتدای سال ۴ ماه بازپرداخت اقساط افراد را به مدت انتهای دوره بازپرداخت آنها اضافه کردیم.

نورالله زاده گفت: در این ۴ ماه فقط ۶,۳۰۰ میلیارد ریال ورودی منابع صندوق بود که می‌توانستیم با استفاده از آن تسهیلات پرداخت کنیم ولی ما این مبلغ را به عنوان تسهیلات مجدد به کارآفرینان دادیم زیرا مدت اقساطشان را اضافه کردیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: در واقع اگر می‌گوئیم ۷,۳۰۰ میلیارد ریال به صورت نقد تسهیلات پرداخت کرده‌ایم باید این موضوع هم لحاظ شود که ۶,۳۰۰ میلیارد ریال عددی بوده که می‌توانستیم تسهیلات نقدی بدهیم اما به نوعی این رقم را به صورت تسهیلات اعتباری دادیم و به سقف بازپرداخت‌ها اضافه کردیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا