امور زیربناییراه و ساختمان

کاهش ۹۶ درصدی مسافران در پروازهای بین المللی/ ارسال بار و پست ۵۰ درصد افت کرد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در مرداد ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۷ درصد و اعزام و پذیرش مسافر نیز ۴۲ درصد کاهش یافته است.

سیاوش امیرمکری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره مقایسه شاخص‌های فرودگاهی مرداد ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال گذشته اظهار داشت: مرداد امسال در مجموع ۲۲ هزار و ۸۲۵ نشست و برخاست با جابه جایی حدود دو میلیون و ۱۹۷ مسافر و حدود ۱۶.۵ میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت انجام شد. این در حالی است که مرداد سال گذشته ۳۱ هزار و ۳۳۵ نشست و برخاست با جابه جایی حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۳۳ میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت انجام شد،

وی افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا و تاثیر منفی آن بر صنعت هوایی و فرودگاهی، تمام پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در مرداد ماه ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۲۷ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر۴۲ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۵۰ درصد کاهش یافته است.

امیرمکری افزود: مرداد امسال نسبت به مرداد سال گذشته پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در نشست و برخاست ۲۲ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۳۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۲ درصد کاهش یافته است. همچنین پروازهای بین المللی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در نشست و برخاست ۸۴ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۹۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۸۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در مرداد امسال حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ده فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، کیش، اصفهان، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس و یزد انجام شده است. همچنین حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای بین‌المللی در پنج فرودگاه شیراز، لارستان، مشهد، اصفهان، بندرعباس انجام شده است.

وی ادامه داد: نحوه توزیع پروازها در ساعات شبانه روز و روزهای هفته در مرداد ماه امسال نشان می‌دهد که اوج پروازها در ۲۴ ساعت شبانه روز، ساعت ۱۸ و در روزهای چهارشنبه بوده است.

 امیرمکری افزود: شاخص‌های فرودگاهی مرداد نسبت به تیر ماه در نشست و برخاست ۵ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۱۳ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۱۶ درصد افزایش داشته است.

امیرمکری با بیان اینکه پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در مرداد نسبت به تیرماه در نشست و برخاست چهار درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۱۳ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۱۷ درصد افزایش داشته است، افزود: پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در مرداد ۹۹ نسبت به تیر ماه در نشست و برخاست ۸۷ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۷۵ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست دو درصد افزایش داشته است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا