اقتصاد کلانخودروویدئو

ماجرای ورود خودرو فراری به گمرک آستارا + فیلم

در حالی اخیرا ورود یک خودروی فراری در گمرک آستارا حاشیه‌ساز شد که طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران، این خودرو ترانزیتی بوده و از ایران خارج شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، اخیرا در فضای مجازی تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد که یک دستگاه خودروی فراری از طریق گمرک آستارا وارد شده است و همین موضوع موجب ایجاد بحث هایی مبنی بر واردات خودرو در زمان ممنوعیت واردات این کالا شد.

اما پیگیری ماجرای از گمرک ایران با توضیحاتی از معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران همراه بود.

همچنین بخوانید

مهرداد جمال ارونقی به ایسنا گفت: هیچ‌گونه واردات خودرویی از این مدل حتی بصورت موقت یا تحت صحابت کارنه دوپاساژ صورت نگرفته و این خودروی سواری چند روز پیش به مقصد کشور امارات ترانزیت خارجی شده که از گمرک آستارا وارد و از گمرک شهید باهنر نیز خارج شده است.

به گفته وی، مبدأ خودروی فراری کشور آذربایجان‌ و مقصد آن نیز کشور امارات بوده است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران تاکید کرد: حداکثر زمان اعتبار پروانه حمل بعد از خروج از مبدا چهار روز بوده و اکنون نیز این خودرو از ایران خارج شده است.

گفتنی است؛ واردات خودرو از حدود سه سال پیش و با تغییر شرایط ارزی و همچنین ضوابط واردات خودرو، ممنوع و هیچگونه ثبت سفارشی در این رابطه صورت نمی گیرد.

این در حالی است که خودروهایی هم که در زمان مجاز وارد شده بودند با تغییر شرایط ، مدت ها برای ترخیص با موانعی مواجه بودند و هنوز بعد از چند دوره تعیین مهلت از سوی دولت به طور کامل تعیین تکلیف نشده اند.

انتهای پیام

 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا