صنعت، معدن، تجارت

۸۴۰ شهرک صنعتی کشور در حال بهره برداری است/ تصویب ۹۹۶شهرک دیگر

سمنان- معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه هم اکنون ۸۴۱ شهرک صنعتی در حال بهره برداری در کشور وجود دارد، گفت: ۹۹۶شهرک صنعتی دیگر برای ایجاد، مصوب شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، فتح علی محمد زاده بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به میزبانی استانداری و در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه هم اکنون ۸۴۱ شهرک صنعتی در کشور در حال بهره برداری است، بیان کرد: ۸۰۰ شهرک صنعتی در کشور وجود دارد و ایجاد ۹۹۶ شهرک صنعتی دیگر نیز مصوب شده است.

وی با بیان اینکه این شهرک‌های صنعتی با هدف استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و اشاعه اشتغال در جامعه راه اندازی می‌شوند، افزود: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی کشور این میزان شهرک‌های صنعتی می‌تواند تحول خوبی را در ایران اسلامی پدید آورد.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان داشت: ۸۵ هزار و ۸۷۴ فقره قرارداد در شهرک‌های صنعتی کل کشور منعقد شده که نشان از توان بالایی عقد قرار داد و تولید در سطح شهرک‌های صنعتی دارد.

محمد زاده با بیان اینکه اشتغال بالغ بر ۹۳۵ هزار و ۸۶۸ نفر در قالب بهره‌برداری از ۴۵ هزار و ۹۱۲ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور محقق شده است، گفت: دو هزار و ۱۰۰ قرار داد پیمانکاری از سوی شهرک‌های صنعتی برای تسریع در خدمت‌رسانی به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور منعقد و در حال انجام است.

وی افزود: بخشی از این قرار دادهای پیمانکاری برای دست‌یابی به شرایط زیست محیطی پایدار است و ایجاد تصفیه خانه‌ها و شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه آن برای بازچرخانی آب از جمله آن‌ها محسوب می‌شود همچنین باید گفت اعتبار مورد نیاز برای احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی، نیمی توسط دولت و نیمی دیگر از محل اعتبارات داخلی و استانی تأمین می‌شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه ۱۷۶ هزار متر مکعب در شبانه‌روز تصفیه فاضلاب‌های صنعتی در قالب ۲۳۲ تصفیه خانه در ۲۰۵ شهرک صنعتی در حال بهره‌برداری است، گفت: با ظرفیت سازی صورت گرفته در شهرک‌های صنعتی بالغ بر ۷۶ درصد واحدهای تولیدی درون شهرک‌های صنعتی تحت پوشش شبکه‌های جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه قرار دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا