بین الملل

غول نفتی فنلاند پالایشگاه خود را تعطیل و کارکنانش را اخراج می‌کند

شرکت نسته، غول نفتی فنلاند، اعلام کرد در نظر دارد پالایشگاه نانتیل خود در جنوب غربی فنلاند را تعطیل کرده و ۴۷۰ نفر کارکنان آن را اخراج کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، شرکت نسته، غول نفتی فنلاند، اعلام کرد در نظر دارد پالایشگاه نانتیل خود در جنوب غربی فنلاند را تعطیل کرده و ۴۷۰ نفر کارکنان آن را اخراج کند. طبق قانون فنلاند مذاکرات همکاری قانونی با کارکنان این شرکت به زودی آغاز خواهد شد.

پیتر واناکر، رئیس و مدیرعامل نسته، در گفتگو با خبرنگاران گفت: تقاضا برای سوخت‌های فسیلی در حال کاهش است و پیش‌بینی می‌شود سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در گزینه‌های پیش‌روی مصرف‌کنندگان در سال‌های آینده افزایش پیدا کند. تغییر در بخش انرژی سریع‌تر از آن‌چه انتظار می‌رفت سریع‌تر اتفاق افتاده است.

شرکت نفتی نسته در ۱۵ کشور فعالیت دارد و تعداد کل کارکنان آن در جهان به ۵,۰۰۰ نفر می‌رسد که ۴,۰۰۰ نفر آن در فنلاند مشغول به کار هستند.

امسال تحت تأثیر پاندمی کرونا درآمد شرکت نسته به شدت کاهش یافته و در سه ماهه دوم به ۲,۵۷۳ میلیون یورو رسیده است. این در حالی است که در ۳ ماهه مشابه سال گذشته درآمد این شرکت ۴,۰۵۷ میلیون یورو بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا