انرژی

کاهش بهای نفت در واکنش به دورنمای منفی مصرف

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به روند بهبود تقاضای جهانی برای سوخت که با هشدار تولیدکنندگان بزرگ نفت شدت گرفت، کاهش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت پنج سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۳۹ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا سه سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۳۷ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید.

همچنین بخوانید

هر دو شاخص روز دوشنبه با کاهش بسته شده بودند.

چی یوکی چن، تحلیلگر ارشد شرکت “سان وارد تردینگ” در این باره گفت: فضا در بازارهای نفت به دلیل ترسیم دورنمای تیره تقاضا از سوی تولیدکنندگان نفت و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از کشورها که نگرانیها نسبت به کندی روند احیای تقاضای جهانی برای سوخت را برانگیخته است، منفی مانده است. نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت تا زمانی که تقاضای آمریکا برای نفت کوره بهبود پیدا نکند، احتمالا بین ۳۵ تا ۴۰ دلار خواهند ماند.

تولیدکنندگان و معامله گران بزرگ صنعت نفت، آینده تیره ای را برای تقاضای جهانی برای سوخت به دلیل تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا پیش بینی کرده اند و اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی تقاضای جهانی برای نفت را تنزل داد. شرکت BP هم به تازگی اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت احتمالا در سال ۲۰۱۹ به پیک خود رسیده و دیگر به وضع سابق برنمی گردد.

اوپک در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ به میزان ۹.۴۶ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می کند و به ۹۰.۲ میلیون بشکه در روز می رسد. این رقم بالاتر از ۹.۰۶ میلیون بشکه در روز کاهش پیش بینی شده در گزارش ماه پیش این سازمان است.

نگرانیها نسبت به افزایش عرضه جهانی نفت پس از این که ژنرال خلیفه حفتر قول داد به محاصره چندین ماهه تاسیسات نفتی لیبی پایان دهد، شدت گرفت.

به گفته هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل تحقیقات شرکت نیسان سکیوریتیز، برخی از سرمایه گذاران در آستانه نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس در روز پنج شنبه به فروش معاملاتشان پرداختند.

سرمایه گذاران منتظر نتیجه این نشست هستند که به بررسی پایبندی اعضای اوپک پلاس به توافق کاهش تولید می پردازد اما تحلیلگران انتظار ندارند این گروه با وجود سقوط قیمت نفت برنت به پایین مرز ۴۰ دلار، کاهش بیشتر تولید را توصیه کند.

نگرانیها نسبت به مختل شدن عرضه نفت در آمریکا تا حدودی از قیمتها پشتیبانی کرد. شرکتهای انرژی، بنادر و پالایشگاههای نفت با نزدیک شدن طوفان سالی به بخش مرکزی منطقه گلف کاست، روز دوشنبه فعالیتهایشان را تعطیل کردند. این دومین طوفان سهمگینی است که در حدو یک ماه گذشته باعث تعطیلی فعالیتهای نفت و گاز این منطقه شده است.

بر اساس گزارش رویترز، با اقدام پالایشگاههای نفت برای استفاده از واردات بالایی که اوایل امسال داشتند، پالایش نفت خام چین در اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و دومین رکورد بالا را به ثبت رساند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا