بین الملل

تیک‌تاک اوراکل را به مایکروسافت ترجیح داد /سهام اوراکل جهش کرد

گزارشات حاکی از این است که شرکت اوراکل برنده خرید مالکیت فعالیت‌های آمریکای تیک‌تاک از مالک چینی آن، بایت‌دنس شده است. این اخبار باعث شد ارزش سهام هر دو شرکت جهش کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، گزارشات حاکی از این است که شرکت اوراکل برنده خرید مالکیت فعالیت‌های آمریکای تیک‌تاک از مالک چینی آن، بایت‌دنس شده است. این اخبار باعث شد ارزش سهام هر دو شرکت جهش کند.

سهام شرکت بایت‌دنس ۲۱ درصد جهش کرد و ارزش هر سهم آن ۶۴.۶۰ دلار شد. ارزش سهام اوراکل هم ۱۳ درصد جهش کرد.

اما طبق گزارش بلومبرگ قرار است شرکت اوراکل به شریک شرکت بات‌دنس تبدیل شود و قرار نیست فعالیت‌های آمریکای تیک‌تاک به طور کامل به این شرکت فروخته شود.

این اخبار پس از آن مطرح شد که مایکروسافت اعلام کرد شرکت بایت‌دنس درخواست این شرکت برای خرید فعالیت‌های آمریکای تیک‌تاک را رد کرده است.

اما با توجه به اینکه دونالد ترامپ طی فرمانی اجرایی برای بر طرف شدن نگرانی‌های امنیت ملی آمریکا به بایت‌دنس چند روز مهلت داده بود که فعالیت‌های آمریکای تیک‌تاک را به یک شرکت آمریکایی بفروشد، باید منتظر بود و دید که آیا واشنگتن شراکت این شرکت با اوراکل را تأیید خواهد کرد یا خیر.

وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین اعلام کرد کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در آمریکا این هفته توافق اوراکل را بررسی خواهد کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا