بین الملل

جهش ۳۰۰ واحدی داوجونز و ۲ درصدی نزدک

سهام وال استریت بامداد امروز با اخباری از خرید و فروش شرکت‌های تکنولوژی و امید سرمایه‌گذاران به واکسن کرونا، جهش کرد. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات دیشب آمریکا، با اخباری از خرید و فروش شرکت‌های تکنولوژی و امید سرمایه‌گذاران به واکسن کرونا، سهام وال‌استریت جهش کرد.

میانگین صنعتی داوجونز ۳۲۷.۶۹ واحد یا ۱.۲ درصد جهش کرد و به ۲۷,۹۹۳.۳۳ واحد رسید. اس‌اندپی ۱.۳ درصد یا ۴۲.۵۷ واحد جهش کرد و در ۳,۳۸۳.۵۴ واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک ۱.۹ درصد یا ۲۰۳.۱۱ واحد جهش کرد و به ۱۱,۰۵۶.۶۵ واحد رسید. این در حالی بود که کامپوزیت نزدک پیش از این بدترین هفته خود از ماه مارس تا کنون را پشت سر گذاشته بود.

سهام اپل ۳ درصد جهش کرد. با این حال سهام این شرکت هنوز از آغاز این ماه تا کنون بیش از ۱۰.۶ درصد افت کرده است.

سهام تسلا ۱۲.۶ درصد جهش کرد. سهام این شرکت هم پس از اینکه نتوانست به شاخص اس‌اندپی وارد شود از آغاز ماه تا کنون ۱۵ درصد سقوط کرده است.

خبر خرید شرکت طراحی تراشه آرم توسط ان‌ویدیا به ازای پرداخت ۴۰ میلیارد دلار به سافت بانک، باعث تقویت ارزش سهام تکنولوژی شد. در همین زمان اعلام شد که با رد درخواست مایکروسافت توسط بایت‌دنس، اوراکل به عنوان شریک تیک تاک معرفی خواهد شد.

از سرگیری فاز سوم آزمایش واکسن کرونای استرا زنکا در انگلیس و امید به موفقیت این واکسن، روحیه سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی را تقویت کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا