اقتصاد کلان

یک پنجم واحدهای مسکونی در کشور بین ۵۱ تا ۷۵ مترمربع هستند

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از مرکز آمار، نتایج “سرشماری عمومی نفوس ومسکن ۱۳۹۵” در بخش مسکن نشان می‏دهد از مجموع ۲۲ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۳ واحد مسکونی معمولی در کشور تعداد ۸ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۱۵۳ واحد(۳۹.۹ درصد) آپارتمانی و تعداد ۱۳ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۸۵۰ واحد(۶۰.۷ درصد) غیر آپارتمانی می‎باشد.

همچنین از مجموع ۲۲ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۳ واحد مسکونی معمولی در کشور، تعداد ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۷۱۱ (۲۱.۷ درصد) واحد مسکونی بین ۵۱ تا ۷۵ متر مربع مساحت دارند که یک پنجم واحدهای مسکونی در کشور است و واحدهای مسکونی با مساحت ۵۰۰ متر مربع و بیش‌تر با تعداد ۳۲۸۹۶ (۰.۱ درصد) کمترین سهم را دارا می‏باشند.

همچنین بخوانید

توزیع واحدهای ‌مسکونی معمولی برحسب نوع اسکلت‌ نیز نشان می‌دهد که ۳۰.۹ درصد این واحدهای مسکونی دارای اسکلت فلزی، ۲۶.۴ درصد دارای اسکلت بتون‌آرمه و ۴۲.۵ درصد سایر بوده است.

بیش‏ترین سهم مصالح بکار رفته در واحدهای مسکونی که اسکلت آنها فلزی یا بتون آرمه نیست، مربوط به آجر و آهن یا سنگ و آهن با ۲۵.۶ درص (تعداد ۵۸۵۰۸۷۹) می‌باشد.

کاربران گرامی می توانند برای مشاهده نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ به سایت مرکز آمار ایران به نشانی www.ama.org.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع:میزبان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا