انرژی

بازدید از نیروگاه میل نادر در جریان سفر گروهی از کمیسیون انرژی به سیستان و بلوچستان

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خبر از بازدید نیروگاه میل نادر و پروژه گازرسانی به زابل در جریان سفر اعضای کمیسیون انرژی به استان سیستان و بلوچستان داد.

مالک شریعتی نیاسر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سفر یک روزه برخی از اعضای کمیسیون انرژی به استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: در روز پنجشنبه به همراه ریاست کمیسیون انرژی و رئیس کمیته گاز و چند دیگر از اعضای کمیسیون به همراه بنده به استان سیستان بلوچستان سفری داشتیم.

وی در ادامه اظهار کرد: دلیل اصلی سفر پیگیری سوال آقای دهمرده نماینده زابل از وزیر نیرو در ارتباط با تسریع در احداث نیروگاه بادی میل نادر زابل بود. ما در این سفر این موضوع را دنبال کردیم.

همچنین بخوانید

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی و انرژی های تجدیدپذیر وزارت نیرو نیز ما را در این سفر همراهی کردند. در ادامه این سفر نیز از بخش هایی از پروژه های استانی بازدید کردیم.

وی در ادامه تاکید کرد: نیروگاه بادی میل نادر یک نیروگاه ۵۰ مگاواتی است که در فاز اول احداث می شود و قابلیت افزایش ظرفیت تا ۱۰۰۰ مگاوات را نیز دارد. تقریبا کار پروژه پیشرفت کرده است اما آنچه که برای ما اهمیت داشت این بود که در زمان بندی که اعلام کردند کار به نتیجه برسد. اکنون منتظر هستند تا مقداری سرعت باد فروکش کند تا جرثقیل ها بتوانند تاسیسات اصلی را نصب کنند.

وی افزود: بعد از بازدید از نیروگاه میل نادر از پروژه گازرسانی و خط لوله اصلی ۳۶ و ۲۴ اینچی زاهدان به زابل بازدید کردیم. نیمی از این خط لوله از زاهدان تا سراه زابل- نهبندان است و نیمی دیگر هم از سراه تا زابل است. در بخش اول ۲۰ کیلومتر و در بخش دوم ۵۸ کیلومتر همچنان باقی مانده است‌.

وی هم چنین خاطر نشان کرد: چون لوله ها مورد استفاده خاص هستند، منتظر تخصیص شرکت لوله سازی اهواز هستند که فعلا ظرفیت اصلی خود را بر روی خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک گذاشته است. ان شاءالله دنبال می کنیم در کنار آن این خط لوله هم دنبال شود و گازرسانی به زابل و مردم عزیز این منطقه نیز تسریع شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا