انرژی

درصدد تدوین و تصویب طرح‌های سازگار با کم‌آبی در استان‌ها هستیم

ایسنا/همدان وزیر نیرو از دسترسی ۳۱۹ هزار نفر از جمعیت روستایی به آب سالم از ابتدای سال ۹۹ خبر داد و گفت: برای هر استان درصدد تدوین و تصویب طرح های سازگار با کم آبی استان هستیم.

رضا اردکانی یکشنبه ۳۰ شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توفیقی است که در پویش #هرهفته_الف_ب_ایران مهمان هموطنان در استان همدان هستیم، امروز در همدان از پروژه های این پویش مانند بهره برداری از سد نعمت آباد در منطقه اسدآباد به منظور بهبود وضعیت کشاورزی با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان، عملیات اجرایی خط انتقال از خرم آباد به ملایر با جمعیت ۲۸ هزار نفر و آبرسانی در بخش کشوری نیز به ۴۰۰ روستا با جمعیت ۲۸۱ هزار نفر را افتتاح خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: طرح هایی که در استان همدان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد، با سرمایه گذاری نزدیک ۶۰۰ میلیارد تومان است و امیدواریم در آبرسانی به مناطق روستایی تا پایان سال مجموعه دیگری از روستاها به این طرح اضافه شود. 

همچنین بخوانید

اردکانیان خاطرنشان کرد: وزارت نیرو در همدان بدون احتساب پروژه هایی که افتتاح شدند، ۵۴ پروژه مختلف در بخش آب و برق و فاضلاب با اعتبار چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و پیشرفت ۴۵ درصد در حال انجام دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰۸ پروژه را از ابتدای سال به ثمر رساندیم و ۹۲ پروژه دیگر را در دست اقدام داریم و در قسمت سازوکار از ۵۰ پروژه پنج مورد به اتمام رسیده است، افزود: جمع پروژه های این پویش از ۵۰ هزار میلیارد که اعلام شد، ۲۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد است که تا پایان شهریورماه افتتاح شده و با تلاش و فعالیت همه دستگاه ها امیدواریم بتوانیم به وعده ها وفا کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه پس فردا سال جدید آبی را آغاز خواهیم کرد، ادامه داد: امیدواریم سال جدید هم مثل سال گذشته حرکت به سمت اصلاح مصرف ادامه داشته باشد. در پایان سال آبی ۹۸_۹۹ وضعیت ما خوب است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال با احتساب طرح های امروز ۴۴۸ روستا و ۳۱۹ هزار نفر به شبکه آب سالم در طول تدبیر و امید دست یافتند، گفت: تعداد جمعیت روستایی که به آب سالم دسترسی داشتند تا قبل از دولت تدبیر و امید ۹۰۰ هزار نفر بود که الان به بیش از هشت میلیون نفر رسیده که حاکی از آن است که دولت به این مسئله توجه داشته و رهبری اذن فرمودند از صندوق توسعه ملی برای این امور استفاده شود و این فعالیت ها ادامه خواهد داشت تا بگوییم جمعیت روستائیان برخوردار از آب سالم به صددرصد رسیده است.

اردکانیان با بیان اینکه میانگین دسترسی جمعیت روستایی به آب شرب در جهان ۵۳ درصد است، تبیین کرد: عرصه های مختلفی باید در زمینه آبرسانی فعالیت کنند تا بهره برداری صحیح شکل بگیرد و مهمترین بخش آن است که این مسئله به مطالبه اجتماعی تبدیل شود و طبیعتاً در پی آن است که دستگاه ها و امکانات بسیج شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای هر استان درصدد تدوین و تصویب طرح های سازگار با کم آبی استان هستیم و در این طرح ها مسائل تعیین تکلیف و مشخص می شود در عین حال که ما باید امنیت غذایی داشته باشیم چقدر مصرف آب بخش کشاورزی را کاهش دهیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا