امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

طرح‌ «ارتقاء حاصلخیزی خاک کشاورزی» تهیه می شود

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تهیه طرح مدیریت جامع خاک دیمزارها و طرح شناسایی و ارتقاء ماده آلی و حاصلخیزی خاک کشاورزی در حال اجراست.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری در پنجمین جلسه شورای راهبردی خاک که در محل مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مصوبات جلسه قبل، طرح مدیریت جامع خاک دیمزارها و طرح شناسایی و ارتقا ماده آلی و حاصلخیزی خاک کشاورزی توسط مؤسسه تحقیقات خاک و آب و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در دست تهیه و تدوین است.

وی گفت: در خصوص ایجاد ردیف بودجه در زمینه خاک، کار کارشناسی و مستندات پشتیبان تهیه و در سطح کارشناسی در سازمان برنامه و بودجه پذیرفته شده است.

اکبری ادامه داد: کاربرگ های ردیف بودجه مورد نظر با امضای وزیر جهاد کشاورزی برای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در طرح‌های اجرایی آب و خاک مانند طرح‌های آبیاری تحت فشار، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، بازسازی و نوسازی قنوات و زهکشی اراضی و تهیه شناسنامه خاک در مقیاس اجرایی آن طرح‌ها از برنامه‌های معاونت آب و خاک است و دستورالعمل‌های لازم در این خصوص با امضای وزیر جهاد کشاورزی برای عملیاتی شدن در سراسر کشور بزودی ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این نشست، گفت: با توجه به شرایط فعلی، تهیه شناسنامه حاصلخیزی خاک و انجام آزمایش خاک برای تعیین نیازهای واقعی کودی با وجود سامانه آزمایشگاه‌های خاک و افزایش قیمت کود شیمیایی مورد نیاز و تاکید است.

کامبیز بازرگان تاکید کرد: تشکیل کمیته فنی ذیل شورای راهبردی خاک و تهیه و تولید محتوی فنی توسط آن برای این شورا ضرورت دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا