انرژی

صرفه جویی ۷۰۰ میلیون دلاری هند با نفت ۱۹ دلاری

هند از قیمت فوق العاده ارزان نفت در اوایل امسال برای پر کردن ذخایر استراتژیک خود استفاده کرد و با قیمت ۱۹ دلار هر بشکه نفت، تقریبا ۷۰۰ میلیون دلار در این فرآیند صرفه جویی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وزارت نفت و گاز طبیعی هند اعلام کرد این کشور با سود بردن از قیمت پایین نفت در بازار بین المللی، در فاصله آوریل تا مه ۲۰۲۰ حدود ۱۶.۷۱ میلیون بشکه نفت خریداری و سه مخزن استراتژیک که در ویشاکاپاتنام، مانگالور و پادور ایجاد کرده بود را پر کرد.

میانگین قیمت نفتی که هند در فاصله آوریل تا مه خریداری کرد، ۱۹ دلار در هر بشکه در مقایسه با ۶۰ دلار در ژانویه سال ۲۰۲۰ بود. هند به لطف قیمت ارزان نفت که در چند سال اخیر کم سابقه بود، توانست در هزینه واردات نفت خود ۶۸۵.۱۱ میلیون دلار صرفه جویی کند.

همچنین بخوانید

هند مانند چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، در آوریل از قیمتهای پایین نفت که در بیش از دو دهه اخیر کم سابقه بود، بهره برد و به انبارسازی نفت پرداخت. در نتیجه هند در فاصله آوریل تا ژوییه سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هزینه کمتری برای واردات نفت خام متحمل شد.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند هفته گذشته به پارلمان این کشور اعلام کرد به دلیل افت قیمت نفت در بازار بین المللی، هزینه واردات نفت هند در فاصله آوریل تا ژوییه که نخستین سه ماهه سال مالی این کشور است، ۱۲.۴ میلیارد دلار بود. هند با این هزینه ۵۷.۲ میلیون تن نفت خام وارد کرد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۷۴.۹ میلیون تن نفت به ارزش ۳۶.۲ میلیارد دلار وارد کرده بود.

تقاضا برای سوخت در هند در طول دوران قرنطینه ملی ۶۰ درصد سقوط کرده بود و در اوت بر مبنای ماهانه دوباره کاهش یافت که بزرگترین کاهش ماهانه از آوریل بود زیرا قرنطینه های منطقه ای روی فعالیت اقتصادی و تردد تاثیر قابل ملاحظه ای داشته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، حجم واردات نفت هند ممکن است مایه نگرانی بازار باشد. واردات این کشور در ژوئن به پایینترین حد در بیش از پنج سال اخیر نزول کرد و وارداتش در ژوییه به دلیل قرنطینه منطقه ای و تعمیرات پالایشگاهی، به پایینترین حد در بیش از یک دهه اخیر رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا