صنعت، معدن، تجارت

آغاز گشت‌های مشترک بازرسی از داروخانه‌ها

سازمان حمایت از آغاز گشت های مشترک بازرسی به همراه سازمان غذا و دارو از داروخانه ها خبر داد و اعلام کرد: داروخانه ها مکلف به ارائه اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم با نرخ مصوب هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صمت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه ای اعلام کرد: با همکاری بازرسان سازمان حمایت و دانشگاه‌های علوم پزشکی و بازرسان سازمان غذا و دارو، گشت‌های مشترک بازرسی از داروخانه‌های سراسر کشور برای کنترل روند عرضه و قیمت عرضه ماسک و اقلام ضدعفونی کننده انجام می‌شود.

هدف از این اقدام که در آن بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با همراهی بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان حمایت از داروخانه‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور بازرسی انجام می‌شود؛ کنترل و نظارت برای بررسی قیمت فروش ماسک و اقلام ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها به صورت ویژه است.

در این اطلاعیه آمده است؛ بر اساس مصوبات ستاد لجستیک مقابله با کرونا مقرر شده روزانه ۲ میلیون ماسک برای عرضه در داروخانه‌ها به مصرف کنندگان به قیمت حداکثر ۱,۳۰۰ تومان انجام پذیرد و به همین میزان نیز ماسک سه لایه به مراکز درمانی تحویل داده شود و بر این اساس کلیه داروخانه‌ها مکلف هستند تا نسبت به تأمین نیازهای مردم به نرخ مصوب اقدام کنند.

نظارت بر فرایند تأمین و توزیع کالا در مراکز درمانی از وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و سازمان حمایت در راستای ساماندهی مناسب بازار و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده در این بازرسی مشترک شرکت داشته و تشدید بازرسی‌های مشترک این سازمان و دیگر دستگاه‌های نظارتی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

در این طرح با متخلفان احتمالی که از فروش کالا امتناع و یا تخلفاتی چون گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و… داشته باشند، برخورد قانونی لازم اعمال می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا