انرژی

سقوط ۱۶۴ میلیارد دلاری ارزش ذخایر نفت روسیه

ارزش ذخایر نفت خام روسیه ۱۷ درصد معادل ۱۶۴ میلیارد دلار (۱۲.۷ تریلیون روبل) در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جدیدترین ارزیابی وزارت منابع طبیعی روسیه نشان داد ارزش مجموع ذخایر سوختهای فسیلی و مواد معدنی روسیه ۱۲۹ میلیارد دلار (۱۰ تریلیون روبل) تا پایان سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرد که عمدتا ناشی از کاهش ارزش نفت خام بود که ۸۰ درصد از ارزش منابع طبیعی روسیه را تشکیل می دهد.

ارزش نفت خام روسیه در سال ۲۰۱۹ در حالی کاهش پیدا کرد که هزینه های عملیاتی به میزان هفت درصد و هزینه سرمایه ۷.۲ درصد افزایش داشت و در مقابل، جریان نقدینگی ۴.۹ درصد و میانگین قیمت نفت ۲.۲ درصد کاهش داشت.

همچنین بخوانید

تولید نفت روسیه در سال ۲۰۱۹ بر مبنای سالانه ۰.۴ درصد کاهش داشت.

ارزیابی سال گذشته وزارت منابع طبیعی روسیه حاکی از آن بود که ارزش کل ذخایر نفت روسیه در پایان سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۲ تریلیون دلار بود که رشد دو برابری در مدت یک سال را نشان می داد. ارزش ذخایر نفت به ۷۱.۷ درصد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۱۸ رسیده بود.

ارزش ذخایر نفت روسیه مطمئنا امسال به دلیل سقوط قیمتها در اوایل سال زیان شدیدی دیده است. ریزش قیمت نفت به درآمد بودجه روسیه که نفت بخش اعظمی از آن را تشکیل می دهد، آسیب زد و روسیه و عربستان سعودی را ناچار کرد برای جلوگیری از سقوط بیشتر قیمتها با دور جدیدی از محدودیت عرضه موافقت کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در مقایسه با بازار نفت نسبت به دورنمای تقاضا خوش بینی بیشتری دارد و هفته گذشته اظهار کرد که تقاضا برای نفت تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ از پیامدهای شیوع پاندمی به طور کامل بهبود پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا